آذربایجان غربی رتبه اول کشور در تولید چغندرقند، آفتابگردان و کدو آجیلی

سرویس آذربايجان غربى- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ٦٩٥ هزار و ٢٠٤ هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی در استان است که بالای ٣٩٥ هزار هکتار دیم و مابقی آبی است و در محصولاتی مانند چغندرقند و آفتابگردان و کدو آجیلی رتبه اول کشوری را داریم.

به گزارش کردپرس، از جهاد کشاورزی؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی جلسه ستاد کشت پاییزه برای سال زراعی گفت : تنوع کشت ٣٠ نوع محصول زراعی در استان داریم و در محصولاتی مانند چغندرقند و افتابگردان و کدو آجیلی رتبه اول کشوری و در سایر محصولات زراعی نیز دارای رتبه های برتر در سطح کشور هستیم .

جعفر وحدت افزود: در سال گذشته طرح جهش تولید در گندم زارهای استان در سطح ٢٣٥ هزار و ٨٠٠ هکتار ازاراضی کشاورزی و زراعی استان اجرا شد و شاهد اثرات مثبت طرح و استقبال از آن بودیم که این طرح در بین زارعان نیز جایگاه مطلوبی برای اجرا پیدا کرده است‌.

او اظهار کرد: از مجموع ٤ میلیون و ٢٠٠ هزار هکتار از برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح جهش تولید در دیم زارها در سال زراعی جدید ، سهم استان آذربایجان غربی در سطح ٢٨٠ هزار هکتار در نظر گرفته شده است که باید از هم اکنون برنامه ریزی عملیاتی جهت تحقق این مهم انجام شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: استفاده حداکثری از آب باران برای تولید محصولات کشاورزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان از اهداف مهم اجرای این طرح است.

در این جلسه رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه تقویت و انتقال دانش به مزارع در سال زراعی جدید ، ضرورت توسعه بخش کشاورزی است، گفت : طرح جهش تولید در گندم زارها در سطح ٢٨٠هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی اجرا می شود.

اکبر کرامتی اظهارکرد: بیش از ٢٢٥ هزار بهره بردار بخش کشاورزی در استان وجود دارد که در مجموع بیش از ٨٠ هزار بهره بردار در حوزه تولید گندم در استان آذربایجان غربی فعالیت می کنند.

او با تاکید بر اهمیت اجرای طرح جهش تولید دیمزارها و افزایش تولید گندم در راستای تداوم خودکفایی در کشور، افزود: اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها از راهکارهای مهم برای تأمین امنیت غذایی در کشور است که مورد تاکید رهبر انقلاب بوده و به شدت پیگیری می‌شود.

او ادامه داد: افزایش تولید در واحد سطح، افزایش بهره وری در تولید محصولات دیم و توسعه کشت گیاهان جایگزین به ویژه نباتات علوفه‌ای، دانه‌های روغنی و گیاهان دارویی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها است.

در این جلسه تقدیر از تلاشگران نمونه استان در تحقق اجرای طرح جهش تولید از دیگر برنامه های این جلسه بود که مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های بوکان، تکاب و رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در شهرستان بوکان از طرف رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تجلیل شدند.

کد خبر 36507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha