از خوشنویس برجسته ایلامی تجلیل شد

سرویس ایلام - در دومین آیین تکریم از سرآمدان هنری کشور از «علی اشرف صندوق آبادی» خوشنویس برجسته کشور تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، بر اساس نظر شورای عالی نخبگان که متشکل از جامعه علمی و نخبگانی است و با در نظر گرفتن مولفه‌های مختلف، از استاد "علی‌اشرف صندوق آبادی" که یکی از سرآمدان هنر خوشنویسی استان ایلام، کشور و بین الملل است طی آیینی تجلیل به عمل آمد.

علی اشرف صندوق آبادی زادهٔ ۱۳۳۹خورشیدی، در ایلام است که هنر خوشنویسی را زیر نظر اساتید برجسته خوشنویسی ایران نظیر عبدالله جواری، غلامحسین امیرخانی و یدالله کابلی خوانساری فرا گرفته‌است. صندوق آبادی دارای تحصیلات فوق لیسانس مدیریت بوده و ضمن داشتن گواهی نامه استادی انجمن خوشنویسان ایران، دکتری تخصصی درجه یک هنر را نیز داراست. نایب رئیسی انجمن خوشنویسان ایران، عضویت در شورای عالی این انجمن، بازرس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، مؤسس و مدیر انجمن خوشنویسان ایلام، داوری جشنواره‌های مختلف بین‌المللی، ملی و منطقه ای از جمله سوابق وی است.

برخی نشان‌های کسب شده توسط این هنرمند ایلامی عبارتند از کسب ۱۷ رتبه برگزیده در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی در رشته خوشنویسی، چهره برتر هنر استان ایلام در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰، چهره شاخص تجسمی استان ایلام در سال ۱۳۹۸ و دریافت نشان عالی هنرهای تجسمی ایران در اسفند سال ۱۴۰۰.

محمد ایدی، سرپرست بنیاد نخبگان استان ایلام در این مراسم عنوان کرد: یکی از وظایف بنیاد ملی نخبگان، تکریم افراد سرآمد هنری است که این افراد توسط شورای عالی نخبگان با بررسی شخص در حوزه‌های مختلف انتخاب و معرفی می‌شوند. که استاد صندوق آبادی با توجه به زحماتی که در هنر خوشنویسی کشیده و افتخارات زیادی که در سطح ملی کسب کرده است و شاگردانی متعدد تربیت نموده، راضی به این تکریم نبودند و با تاخیر این برنامه اجرا شد.

کد خبر 36211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha