حضور ارتش سوریه در مناطق مرزی خطری برای اداره خودگردان نیست

سرویس سوریه- نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت‌: توافق شده است که ارتش سوریه برای رویارویی با هر تهدیدی در مناطق مرزی کوبانی، منبج، تل تمر و تل رفعت مستقر شود و همچنین‌ این‌ نیروها حق ورود به شهرها را ندارند.

هوشنگ درویش، نماینده مجلس دموکراتیک سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به استقرار نیروهای ارتش سوریه در مرز سوریه و ترکیه، گفت: آمدن نیروهای ارتش سوریه با هماهنگی با نیروهای دموکراتیک‌ سوریه به قبل‌تر بازمی‌گردد، زمانی که آمریکا از منبج عقب نشینی کرد و نیروهای دموکراتیک‌ سوریه برای جلوگیری از حمله ترکیه و با هماهنگی روسیه اجازه استقرار نیروهای دولتی را در مناطق مرزی منبج، تل تمر، کوبانی و تل رفعت دادند.

وی ادامه داد: در چند مدت اخیر پس از تهدیدات جدی ترکیه برای حمله به شمال سوریه دیدارهایی با طرف روس و سوری انجام شد و طرفین به یکدیگر نزدیک شدند. این نزدیکی نه تفاهم و نه توافق است بلکه، نوعی تاکتیک برای جلوگیری از هجوم ارتش ترکیه به این مناطق است.

وی افزود: هدف حراست از مرز بین‌المللی توسط ارتش سوریه است که در قانون سوریه و قانون بین‌المللی هم‌ بدان اشاره شده است، به همین خاطر و در این چهارچوب ارتش سوریه در این‌ نقاط مرزی مستقر شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد از نیروهای دولتی به این مناطق آمده‌اند، اظهار کرد: تعداد نیروهای ارتش سوریه با هماهنگی با نیروهای دموکراتیک‌ سوریه و ارتش سوریه تعیین می‌شود و این‌ یک‌ مسئله نظامی است.

وی افزود: همچنین ارتش سوریه همراه با تجهیزات و ادوات سنگین نظامی به این مناطق گسیل شده‌اند تا در صورت حمله، کارایی لازم‌ برای پاسخگویی را داشته باشند.

این‌ مقام مسئول در مجلس دموکراتیک‌ سوریه در پاسخ به این‌ سوال که آیا حضور این نیروها در آینده منجر به تقابل میان نیروهای کُرد و ارتش سوریه نمی‌گردد، گفت: نه بی شک‌ ترسی وجود ندارد چرا که این نیروها، نیروهای حافظ مرز هستند و این‌ نیروها نیامده‌اند که وارد شهرها شوند و اجازه این امر هم‌ بدان‌ها داده نمی‌شود.

درویش یاداور شد: وظیفه این‌ نیروها حراست از مرزهاست و ما همواره گفته‌ایم که بخشی از سوریه هستیم و لازم‌ است که نیروهای دولت مرکزی هم در مقابل تهدیدات سکوت نکنند.

این‌ سیاستمدار کُرد خاطرنشان کرد: اردوغان از همه امکانات ممکن استفاده کرد تا اجازه حمله به شمال سوریه را دریافت کند، اما در تهران مشخص شد که نه ایران و نه روسیه موافق با حمله ترکیه نیستند.

کد خبر 35777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha