ادامه حضور نامزد کردتبار در کورس رقابت بر سر نخست وزیری انگلیس

سرویس جهان- ندیم زهاوی توانسته است با کسب حمایت حداقل 20 نماینده پارلمان از حزب محافظه کار، همچنان شانس خود را در بین 8 نامزد پایانی برای تصدی پست نخست وزیری انگلیس و ریاست این حزب حفظ کند.

به گزارش کردپرس، ندیم زهاوی که در برخی مطبوعات ناظم زهاوی هم معرفی شده، سیاستمدار کردتبار در انگلیس است که از سال 2020 تاکنون توانسته است پست های مهمی همچون وزارت دارایی و آموزش این کشور را در اختیار بگیرد.

با کناره گیری بوریس جانسون به دلیل رسوایی های متعدد، شانس برخی از وزرای او برای تصدی رهبری حزب و نیز پست نخست وزیری انگلیس بیش از دیگران است. ندیم زهاوی تا یک روز قبل در میان 10 نامزد برای تصدی این دو پست مهم در انگلیس بود.

رای گیریهای داخلی حزب نشان می دهد با وجود حذف نامزدهای معروفی مانند ساجد جاوید، شانس زهاوی برای ماندن در کورس رقابت بالاست. او توانسته است حمایت حداقل 20 نماینده حزب در پارلمان انگلیس را برای ادامه کارزار کسب کند.

بر اساس گزارش گراهام برادلی، رئیس کمیته 1922، هم اکنون ریشی سوناک، جرمی هانت، پنی مردانت، لیز تراس، تام توگنهات، کمی بدنوچ، سوئلا بریورمن و ندیم زهاوی در لیست نهایی بر سر تصاحب این دو پست قرار دارند.

آنها برای ماندن در این رقابت باید حمایت حداقل 30 نماینده حزب در پارلمان را کسب کنند. از جمله برنامه های ندیم زهاوی کاهش دادن مالیاتها، بهبود آموزش عمومی و افزایش بودجه نظامی کشور عنوان شده است.

کد خبر 35409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha