ارتباط مالی گسترده وزیر کردتبار مستعفی انگلیس با رهبران اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش آی نیوز و روزنامه ایندیپندنت، ندیم زهاوی، وزیر مستعفی کردتبار دولت انگلیس، ارتباطات مالی گسترده با اقلیم کردستان و رهبران آن در حوزه نفت داشته است.

به گزارش کردپرس، ندیم زهاوی شهروند کردتبار انگلیس روز سه شنبه برای سومین بار به عنوان یکی از وزرای دولت انگلیس انتخاب شد اما این انتخاب به دلیل فشارها بر بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور برای استعفا تنها ۴۸ ساعت دوام آورد و او نیز استعفا داد.

اما برخی رسانه‌های انگلیس ندیم زهاوی را به داشتن ارتباطات مالی شبه آمیز متهم کرده‌اند.

نشریه آی نیوز در گزارشی اختصاصی ادعا کرده است که زهاوی در ازای دریافت صدها هزار پوند از اقلیم کردستان زمینه اعطای بورسیه برای یکی از نزدیکان رییس کنونی اقلیم کردستان عراق را فراهم کرده است.

بر اساس این گزارش، ندیم زهاوی در ده سال گذشته سمت‌هایی در برخی شرکت‌های نفتی خارجی مانند گولف کی ستون در اقلیم کردستان داشته و همزمان با فعالیت سیاسی در حزب محافظه‌کار و یا مجلس انگلیس، به عنوان مشاور و یا مدیرعامل سهمی از درآمدهای نفتی اقلیم کردستان داشته است.

این نشریه ادعا کرده است که زهاوی در آخرین سال فعالیت خود در اقلیم کردستان ۲۸۵۰۰۰ پوند پاداش گرفته و حقوق سالانه او ۲۱۰۰۰۰ پوند بوده است.

روزنامه ایندیپندنت انگلیس نیز گزارش مشابهی را در مورد ارتباطات مالی و سیاسی ندیم زهاوی با رهبران اقلیم کردستان منتشر کرده و از تلاش یکی از موسسات دولتی انگلیس برای بررسی این مسئله خبر داده است.

کد خبر 35181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha