تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و حفظ واحد‌های فعال اولویت صمت ایلام

سرویس ایلام - مدیرکل صمت ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل صمت ایلام را رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام استان ایلام و حفظ صنایع فعال دانست.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، رضا محمدرحیمی عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۴۷۹ واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر ۲۸ هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی ۱۰ هزار نفر دارای پروانه بهره برداری و در مرحله تولید هستند.

او گفت: یکی از برنامه‌های اصلی اداره کل صمت ایلام رسیدگی به پروژه‌های نیمه‌تمام استان ایلام است که در صورت تحقق در توسعه صنعتی استان و اشتغال بسیار مهم خواهد بود.

وی افزود: واحدهایی چون ان جی ال دهلران، پتروشیمی دهلران، فولاد ایوان، تولید فیلترهای تصفیه آب، پتروشیمی هلیلان و تعداد زیادی طرح‌های متوسط و کوچک دیگر در استان داریم که با تمام توان سعی در تکمیل آنها خواهیم داشت.

وی گفت: هیچ واحد بزرگ صنعتی تعطیلی در ایلام نداریم و تا کنون ۲۹ واحد مانند نورد ایوان، سولفات پتاسیم و... به چرخه تولید برگردانده شد و هدف‌گذاری برای سال جدید ۳۰ واحد است.

وی حفظ واحد‌های فعال در استان ایلام را از اولویت‌های صمت برشمرد و گفت: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیر حل مسائل واحد‌های صنعتی هستیم و تا کنون بیش از ۸۰ درصد مصوبات آن اجرایی شده و زیر ۵ درصد آن انجام نشده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان ایلام عنوان کرد: عمده مشکلات صنعت استان کمبود نقدینگی، معوقات و مشکلات بانکی، فرسودگی ماشین آلات، منسوخ بودن تکنولوژی ها و مشکلات مدیریتی بین خود شرکت‌ها و صنایع می‌توان برشمرد.

محمدرحیمی در خصوص بازرسی و نظارت بر بازار عنوان کرد: با وجود کمبود نیرو بیش از ۱۷ هزار بازرسی انجام و ۱۷۰۰ پرونده تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه ۷۰ درصد رشد داشته است تا فشارها کنترل و از قانون‌شکنی ها و سوءاستفاده ها جلوگیری شود.وی اظهار داشت: در استان ایلام ۱۶ نوع ماده معدنی داریم که همه آنها غیرفلزی هستند و در راستای توسعه معادن بیتومین سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی جهت اکتشاف معادن جدید در دو فاز در حال انجام کار است که در صورت مثبت بودن نتایج، واحد فرآوری بیتومین در استان راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 34725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha