کشف 373 کیلوگرم مواد مخدر در سال جاری در کردستان/612 معتاد متجاهر جمع آوری شدند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: از ابتدای سال 1401 تا پایان خرداد ماه 373 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است.

به گزارش کرد پرس، سردار علی آزادی در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، گفت: 7 کمیته تخصصی در ذیل شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارند که هر کدام در زمینه ای برنامه های خود را در طول سال پیش می برند.

وی افزود: یکی از آسیب های اجتماعی مهم در کشور پدیده مواد مخدر است که باید برای مقابله با این مهم, برنامه هایی را با مشارکت مردم تدوین و اجرا کرد.

فرمانده انتظامی کردستان با بیان اینکه مواد مخدر زمینه ساز بسیار دیگری از آسیب های اجتماعی مانند سرقت, قتل, خشونت, فرار از منزل، طلاق و ... است, اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران تا کنون بیش از 4 هزار شهید و 13 هزار جانباز تقدیم مبارزه با مواد مخدر شده است.

سردار آزادی به جمع آوری معتادان متجاهر اشاره کرد و ادامه داد: در این راستا روزانه نیروی انتظامی در حال اجرای این طرح هستیم و در 3 ماهه اول سال جاری 612 نفر را دستگیر کرده ایم.

وی یادآور شد: اما متاسفانه با توجه به اینکه کمپ های ماده 16 دولتی برای نگهداری این معتادان نداریم, بعد از مدتی آزاد شده و دوباره به سطح جامعه باز می گردند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان به میزان کشفیات مواد مخدر در 3 ماهه اول سال جاری اشاره کرد و بیان کرد: در این مدت 373 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

سردار آزادی گفت: همچنین در این مدت یک هزار و 90 نفر از عوامل توزیع, عمده فروش و خرده فروش در حوزه مواد مخدر دستگیر شده اند.

وی افزود: در بحث مواد مخدر و معتادان و توزیع کنندگان, وضعیت استان کردستان نسبت به دیگر استان های کشور بسیار مطلوب است اما نسبت به گذشته خود استان کردستان وضعیت نامطلوب است.

فرمانده انتظامی کردستان در خصوص پلمب خانه های قفسه ای که نسبت به فروش و توزیع مواد مخدر اقدام می کنند, اظهار کرد: در این زمینه در گذشته اقدامات مناسبی انجام شده و این طرح نیز همچنان ادامه دارد.

کد خبر 34427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha