برهم صالح: سازمان ملل و جامعه جهانی به عراق برای برگزاری انتخابات سالم کمک کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق با صدور پیامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل، از این نهاد بین المللی و جامعه جهانی خواست به مردم عراق برای برگزاری سالم انتخابات پارلمانی و تحقق اراده آزاد شهروندان بدون تقلب و تخلف کمک کنند.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاه دفتر ریاست جمهوری عراق، برهم صالح در این پیام خطاب به دبیرکل سازمان ملل اظهار داشت که جهان امروزه با چالش های بزرگی مواجه است که بارزترین آنها تروریسم است. از این رو، ادامه تلاش های بین المللی برای ریشه کنی و قطع منابع مالی آن از طریق مبارزه با فساد به عنوان اقتصاد سیاسی خشونت و تروریسم، ضروری است.

برهم صالح همچنین تأکید کرد: عراق همواره از ارزشها و اصول سازمان ملل در راستای برقراری صلح جهانی، کاهش تنش ها، جلوگیری از نزاع و درگیری ها و حمایت از حقوق بشر پشتیبانی می کند و بر اهمیت پشت سر گذاشتن ناکامی های این سازمان و بر نقش محوری آن در زمینه یکپارچه کردن منافع کشورهای عضو، تأکید دارد.

رئیس جمهور عراق در ادامه تصریح کرد که کشورش خواستار ادامه حمایت سازمان ملل از ملت عراق در رویارویی با چالش هاست و انتخابات آینده نیازمند تضمین سلامتی برگزاری آن و تحقق اراده آزاد شهروندان به دور از تقلب و دستکاری است.

برهم صالح در پایان با تبریک هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس سازمان ملل تأکید کرد: عراق بر داشتن حاکمیت کامل تأکید دارد و خواستار همبستگی ملی برای مبارزه با تروریسم و فساد است.

کد خبر 341350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha