کلاهبرداری با ترفند مامور پست قلابی!

سرویس آذربایجان غربی- رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌غربی گفت: شهروندان مراقب کلاهبرداری به روش ارسال ابلاغیه قضایی با ترفند مامور پست باشند.

سرهنگ اکبر نصرتی، در تشریح این موضوع به کردپرس گفت: اخیرا مجرمین سایبری با ارسال پیامکی در شبکه واتساپ با تصویر پروفایل اداره پست به شهروندان مبنی بر اینکه بنده مامور پست هستم و با توجه به اینکه نتوانستم آدرس منزل شما را پیدا کنم مجبور به ارسال پیامک شدم.

او ادامه داد: در این ترفند با ارسال کد پیگیری در متن پیامک به کاربر اعلام می‌شود که برای شما ابلاغیه قضایی صادر شده است و با توجه به اینکه ابلاغیه آخر است، باید از طریق اپلیکیشنی که برای او ارسال می‌شود، پیگیر موضوع شود که بلافاصله پس از نصب آن، بدافزاری بر روی گوشی نصب شده و اطلاعات افراد به سرقت برده می‌شود.

سرهنگ نصرتی با اشاره به اینکه جهت مشاهده ابلاغیه قضایی باید از طریق سامانه قوه قضاییه اقدام شود، به شهروندان هشدار داد: به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی ارسالی جهت مشاهده ابلاغیه استفاده نکنید، زیرا اینگونه اقدامات ترفندی در جهت کلاهبرداری هستند.

رئیس پلیس‌ فتا استان آذربایجان‌غربی به هموطنان گفت: پلیس‌ فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس‌فتا به نشانی www.cyberpolice.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

کد خبر 34091

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha