آلودگی هوای بوکان ٥ برابر حد مجاز

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان گفت: شاخص کیفیت هوا در این شهرستان هم اکنون۲۵۰ میکروگرم بر مترمکعب و حدود پنج برابر حد مجاز است.

به گزارش کردپرس، آوات بازیار در این باره گفت: شاخص کیفیت هوا در این شهرستان در شرایط بسیار ناسالم و در سطح بنفش قرار گرفته است.

او ادامه داد: هوای این شهرستان از نظر شاخص‌های منواکسیدکربن، ازن، دی اکسیدنیتروژن، دی اکسیدگوگرد پاک و از نظر ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون نیز در شرایط بسیار ناسالم است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان تاکید کرد: این شرایط برای تمام گروه‌های جامعه بویژه بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و افراد سالخورده ناسالم است و توصیه می‌شود این افراد از ترددهای غیرضروری در هوای آزاد خودداری کنند.

بازیار افزود: آلودگی هوا منشاء خارجی داشته و با وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد کشور شده است.

شاخص کیفیت هوا (Air Quality Index = AQI) معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامتی افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم (زرد و حدمجاز استاندارد یا حد سلامت)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک (ارغوانی(تعیین شده ‌است.

کد خبر 34088

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha