مسئولیت ایمنی در ساخت و سازها با شهرداری و نظام مهندسی است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: مسئولیت هر گونه سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها با سازمان نظام مهندسی و شهرداری به عنوان ناظرين پروژه های ساختمانی است و دادستان‌ها به این امر نظارت مستمر خواهند داشت.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی، طی دستوری به دادستان‌های استان نظارت دقیق بر ساختمان‌ها و سازه های بزرگ شهری را خواستار شد.

او در این دستور از دادستان‌ها خواسته است تا با همکاری موثر شهرداری‌ها، ادارت مسکن وشهرسازی وسازمان نظام مهندسی گزارش دقیق و کارشناسانه ای از ساختمان‌ها و سازه های ساخته شده و در حال ساخت تهیه کنند.

بنا بر این دستور رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی؛ چنانچه موردی از تخلف یا ضعف در ایمنی ساختمان ها و سازه ها مشاهده شود ضمن اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و درصورت لزوم توقف فعالیت و... فورا گزارش امر باید تهیه و اعلام شود.

او تاکید کرد: مسئولیت هر گونه سهل انگاری و عدم رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها با سازمان نظام مهندسی و شهرداری به عنوان ناظرين پروژه های ساختمانی هست و دادستان‌ها به این امر نظارت مستمر خواهند داشت.

رییس کل دادگستری در پایان گفت: حفظ امنیت جانی مردم تکلیف همه مسئولین است و دستگاه قضایی هم در این خصوص هیچ گونه مماشات و سهل انگاری را نخواهد پذیرفت.

کد خبر 33463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha