آمادگی شورشیان سوریه برای پیوستن به جنگ ترکیه با کردها

سرویس جهان- شورشیان وابسته به ترکیه در سوریه آمادگی خود را برای مشارکت در عملیات نظامی احتمالی علیه کردهای سوریه اعلام کردند.

به گزارش کردپرس، مقامات ارتش ترکیه پس از انجام دو عملیات نظامی علیه کردهای سوریه در سال های 2018 و 2019 هم اکنون نیز خود را برای عملیات نظامی دیگری علیه آنها آماده کرده اند.

شورشیان وابسته به ترکیه که آنکارا آنها را گاهی ارتش آزاد و گاهس ارتش ملی می خواند، همواره در کنار ترکیه وارد جنگ با نیروهای کرد سوریه شده اند. مسئولان این نیروی شورشی برای شرکت در سومین جنگ گسترده ترکیه علیه کردها اعلام آمادگی کرده اند.

دو فرمانده ارشد نیروهای شورشی به خبرگزاری رویترز گفته اند همزمان با تشدید حملات توپخانه ای و پهپادی ارتش ترکیه علیه نیروهای کرد سوریه، دستورات لازم به واحدهای شورشیان برای حمایت و پشتیبانی از نیروهای ترکیه صادر شده است.

عبدالسلام عبدالرزاق، از فرماندهان ارشد نیروهای شورشی به رویترز گفته است هزاران تن از نیروهای شورشی آماده پیوستن به جنگ ترکیه علیه کردها هستند و این آمادگی ظرف یک یا دو روز آینده به اوج خواهد رسید.

یکی از فرماندهان شبه نظامیان وابسته به ترکیه درباره هدف عملیات نظامی آینده ترکیه به رویترز گفته است تل رفعت و شهر عمدتا کردنشین کوبانی در شمال سوریه هدف عملیات نظامی احتمالی خواهد بود تا به گفته او، نیروهای کرد سوریه موسوم به یگان های مدافع خلق از این مناطق بیرون رانده شوند.

یکی از فرماندهان یگان های مدافع خلق یا YPG نیز از اوج آمادگی نیروهای کرد برای مقابله با نیروهای ارتش ترکیه و شورشیان سوریه خبر داده و به رویترز گفته است هزاران تن از نیروها به کوبانی و چند منطقه دیگر اعزام شده اند.

نیروهای سوریه دموکراتیک که نیروی فراگیر متشکل از کردها، اعراب و آشورشیان سوریه است، از ایجاد اقدامات لازم برای مقابله با تهاجم احتمالی ترکیه خبر داده است.

کد خبر 33291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha