محمد زکی چلبی در محاصره پلیس به خاک سپرده شد

سرویس ترکیه - پیکر محمد زکی چلبی شامگاه امروز در محاصره شدید نیروهای امنیتی ترکیه در زادگاهش وان به خاک سپرده شد.

به گزارش کردپرس، پیکر محمد زکی چلبی فعال سیاسی کُرد اهل وان که در یک حمله تروریستی در سلیمانیه جان خود را از دست داده بود، شامگاه امروز در میان محاصره شدید نیروهای پلیس ترکیه در گورستان سلیم بی وان و با حضور تنها اعضای خانواده اش به خاک سپرده شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا از وان، نیروهای پلیس ترکیه با مسدود کردن همه مسیر ها به گورستان سلیم بی وان و خشونت علیه مردمی که می خواستند در این مراسم شرکت کنند، از تشییع و به خاک سپاری جسد چلبی توسط مردم جلوگیری کردند و تنها 15 تن از اعضای خانواده چلبی توانستند او را به خاک بسپارند.

نمایندگان، اعضای ارشد و مدیران استانی حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب مناطق دموکراتیک (DBP)، از جمله مراد ساری ساچ و معزز اورهان نمایندگان وان، در این مراسم شرکت کردند.

مراد ساری ساچ نماینده HDP از وان در اعتراض به این حرکت آن را بر خلاف اخلاق و شرع خواند و گفت: «شما چگونه هم کردها را می کشید و هم مرده های آنها را مورد ستم قرار می دهید؟ ما زیر بار این طلم نخواهیم رفت. شما اجازه خاکسپاری به ما نمی دهید زیرا خودتان در این جنایت شریک هستید.»

نیروهای پلیس در واکنش به شعارهای اعتراضی «شهید نمی میرد»، و «مرگ بر خائن» به جمعیت تشییع کننده ها حمله کرد، با این حال مردم به اعتراض خود ادامه دادند.

کد خبر 33176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha