تلاش حزب دموکرات و اتحادیه میهنی برای گذار از بن بست داخلی در اقلیم کردستان

سرویس جهان- نشریه المانیتور نشست اخیر اعضای دفاتر سیاسی دو حزب حاکم در اقلیم کردستان زیر نظر رئیس اقلیم کردستان را تلاش برای برون رفت از بن بست داخلی میان کردها در میانه تهدیدهای داخلی و خارجی علیه اقلیم کردستان توصیف کرده است.

به گزارش کردپرس، اعضای دفاتر سیاسی دو حزب دموکرات کردستان عراق یا پارتی و اتحادیه میهنی کردستان، روز گذشته پس از ماهها مناقشه‌های لفظی شدید بر سر اختلافات داخلی و نیز مسایل مربوط به روابط اربیل و بغداد، با حضور نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با هم دیدار و گفتگو کردند.

نشریه آمریکایی المانیتور علت این دیدار را بی نتیجه بودن مناقشه‌های دو حزب بر سر مسائل مختلف داخلی و خارجی دانست و نوشت: کردها با توجه به تهدیدهای مختلفی که اقلیم کردستان را هدف گرفته، دیدار مقامات سیاسی را با هدف گذار از بن بست موجود برگزار کردند.

این نشریه تاکید کرده است مناقشه‌های چند ماه گذشته میان دو حزب حاکم که بیشتر حول محور انتخاب رییس جمهور عراق بوده، نتیجه ای جز تشدید مناقشه میان کردها و افزایش تهدیدهای مختلف که ممکن است موجودیت اقلیم کردستان را مورد تهدید قرار دهد، نداشته است.

این نشریه دیدار اخیر میان رهبران سیاسی دو حزب حاکم را که ممکن است بن بست داخلی در اقلیم کردستان را رفع کند مهم ارزیابی کرده است اما تاکید کرده با توجه به طیف بزرگی از اختلافات و تهدیدها، باید منتظر اقدامات بعدی شد.

کد خبر 33090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha