استاندار کردستان: جامعه با کارکرد احزاب آشنا نشده است

سرویس کردستان - استاندار کردستان ساماندهی ارز ترجیحی و مردمی سازی نظام یارانه‌ها توسط دولت سیزدهم را در راستای بهبود شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: تبلیغات گسترده علیه این اقدام دولت، دلیلی بر درستی مردمی سازی یارانه‌ها است.

به گزارش کر پرس، اسماعیل زارعی کوشا در نشست هم اندیشی با نمایندگان احزاب و جریانات سیاسی استان کردستان، به سالگرد سفر پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب و دستاوردهای مادی و معنوی این سفر اشاره کرد و گفت: سفر مقام معظم رهبری علاوه بر برکات فراوان مادی و پروژه‌های عمرانی دستاوردهای فرهنگی و معنوی زیادی برای کردستان داشت و این استان را همچون یک استان پر ظرفیت فرهنگی معرفی کردند.

وی با بیان اینکه در سایه پرچمداری رهبر معظم انقلاب دیدگاه‌ها در سطح کشور به نسبت کردستان تغییر پیدا کرد و اکنون وظیفه ما است که با تلاش و پشتکار این دیدگاه فاخر را پیش ببریم، افزود: اگر خود را یک کردستانی می‌دانیم باید نظرات و مدیریت خود را بر پایه و اساس این نوع نگاه تنظیم کنیم.

استاندار کردستان نقش و رسالت احزاب و جریانات سیاسی مورد وثوق و اعتماد مردم را زمینه ساز اتفاقات بزرگ برای توسعه کردستان برشمرد و اظهار کرد: من به عنوان نماینده عالی دولت و خدمتگذار مردم مصمم هستم تا در طراحی و سیاستگذاری ها از همه افکار و جریانات فکری استفاده کنم و با نگاه همه جانبه و فارغ از مسائل جناحی ریل گذاری مناسب برای پیشرفت و آبادانی کردستان را انجام دهم.

زارعی کوشا با بیان اينکه جامعه ما به دلایل مختلف با حزب و کارکردهای حزبی به خوبی آشنا نشده و حزب را عموما با جناح گرایی همسان می‌پندارند، ادامه داد: احزاب و جریانات سیاسی باید نقش و جایگاه خود را از راه‌های مختلف برای مردم تبیین کنند

وی یادآور شد: بنای دولت در استان بهره گرفتن از مشورت احزاب و جریانات سیاسی است و از فرصت خدمتی که خداوند عنایت کرده برای پیشرفت و توسعه استان استفاده خواهیم کرد تا بیش از این شاهد از دست رفتن فرصت‌ها نباشیم.

استاندار کردستان بیان کرد: بخشی از فرصت های استان بنا به دلایل مختلف در گذشته از دست رفته است و نباید اجازه دهیم بیش‌از این فرصت‌سوزی شود.

زارعی کوشا در ادامه ساماندهی ارز ترجیحی و مردمی سازی نظام یارانه‌ها توسط دولت سیزدهم را اقدامی شجاعانه و در راستای بهبود و تغییر شرایط حاکم بر کشور عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم در شرایطی سکان اجرایی کشور را در دست گرفت که با ناملایمات، تنگناها و دشواری های فراوان اقتصادی روبرو بود و برای برون رفت از آن شرایط تصمیم به ساماندهی ارز ترجیحی گرفت و با شجاعت آماده اصلاح این روند ناکارآمد شد.

وی اظهار کرد: دولت در اصلاح نظام یارانه‌ها، قانون مصوب مجلس را اجرا کرده و امروز همگان وظیفه دارند این موضوع را به درستی و با قبول مسئولیت برای مردم تشریح و تبیین کنند.

استاندار کردستان در ادامه سخنان خود مردم استان را مردمانی فرهیخته و دارای بلوغ سیاسی عنوان کرد و افزود: حفظ آرامش و امنیت بیش از هر چیز دیگری به توسعه و اعتلای کردستان کمک می‌کند و مردم ما به خوبی به این امر واقف هستند.

زارعی کوشا ادامه داد: تبلیغات گسترده برای ایجاد هراس و نا امیدی در میان مردم پس از ساماندهی ارز ترجیحی دلالت بر درستی این تصمیم دارد و همه از جمله احزاب سیاسی و معتمدین باید تلاش کنند تا این کار به درستی و با کمترین آسیب اجرا شود.

کد خبر 32482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha