سکوت دمشق در برابر اقدامات ترکیه قابل بخشش نیست

سرویس سوریه- عضو رهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، اظهار کرد: دولت سوریه باید در مقابل شهرک سازی ترکیه و تغییر بافت جمعیتی در شمال سوریه از همه ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک خود استفاده کند.

عبدالکریم‌ ساروخان، یکی از اعضای کمیته رهبری حزب اتحاد دموکراتیک (PYD)، امروز چهار شنبه در نشست بین‌المللی عفرین که در حومه حلب در حال برگزاری است، گفت: دمشق باید موضعش را روشن کند و نقش خود را برای توقف شهرک سازی در سرزمین های تحت اشغال ترکیه ایفا نماید.

وی گفت: دوگانگی آشکاری در این زمینه از سوی دولت سوریه و همچنین اتحادیه عرب وجود دارد. آن‌ها مواضع تندی در مورد ساخت شهرک‌های اسرائیلی در فلسطین دارند اما در مقابل ساخت شهرک های ترک در شمال سوریه سکوت کرده‌اند.

نشست بین المللی عفرین امروز از ساعات اولیه بامداد در حومه شمالی حلب در حال برگزاری است. این نشست پس از اعلام ترکیه مبنی بر بازگشت آوارگان سوری به شهرک‌های ساخته شده در شمال سوریه‌ برگزار می‌شود.

ساروخان افزود: چرا این مناطق برای اسکان پناهندگان سوری آواره در ترکیه انتخاب شده است؟ در حالی که این مناطق ساکنان اصلی خود را دارد و به زور توسط ترکیه و گروه های مسلح آواره شده اند.

وی ادامه داد: مناطقی که برای ایجاد پروژه ترکیه در نظر گرفته شده‌اند «بی ثبات» هستند، بنابراین «دمشق» باید آوارگان را به منازل اصلیشان در حلب، حمص، حماه، ادلب و غیره بازگرداند.

در همین رابطه مصطفی قلاچی، دبیرکل حزب تغییر سوریه که در این نشست حضور دارد، گفت: پروژه جدید ترکیه "باج گیری از کشورهای اروپایی" است.

قلاچی افزود: ترکیه می‌خواهد از طریق کشورهایی مانند قطر، کویت و عربستان سعودی و تحت لوای سازمان‌های حقوق بشری از شر برخی از پناهندگان غیرمولد خود خلاص شود.

وی خاطرنشان کرد: ترکیه در حال کار بر روی تغییر جمعیتی در منطقه عفرین است، زیرا این منطقه "محل زندگی کُردها در سوریه" است.

کد خبر 32272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha