باید اداره خودمختار شمال سوریه به رسمیت شناخته شود

سرویس سوریه- کمیسیون آزادی‌های مذهبی ایالات متحده خواستار به رسمیت شناخته شدن اداره خودمختار شمال سوریه و مشارکت این اداره در مذاکرات ژنو و کمیته قانون اساسی شد.

به گزارش کُردپرس، نادین مینزا، رئیس کمیته آزادی‌های مذهبی آمریکا، امروز سه شنبه در اظهارنظری برای رسانه‌ها خواستار به رسمیت شناخته شدن اداره خودمختار شمال سوریه و حضور آن در مذاکرات ژنو، به ویژه کمیته قانون اساسی شد.

به نقل از رسانه‌های شمال سوریه، مینزا افزود: ترکیه از هر تلاشی برای اجرایی شدن این هدف جلوگیری می‌کند و لازم است همه نهادهای حقوقی از این اقدام حمایت کنند و این منطقه را در معادلات سیاسی وارد کنند.

در همین‌ زمینه روز گذشته، بدران چیا کُرد، رئیس مشترک اداره خودمختار شمال شرق سوریه در گفت‌وگویی با کانال روناهی، اظهار کرد: ترکیه به هیچ توافقی پایبند نیست، لذا حضور نیروهای آمریکایی در شرق سوریه تا رسیدن به یک راه حل سیاسی نهایی در تمام سوریه و جلوگیری از حملات ترکیه علیه منطقه یک اقدام ضروری است.

وی گفت: ترکیه اجازه نمی‌دهد تا مردم در صلح و ثبات در مناطق اداره خودمختار زندگی کنند، بنابراین می‌بینیم که حملات ترکیه متوقف نمی‌شود.

در هفته‌های اخیر اعتراضات علیه رفتارهای ترکیه در سوریه و منطقه افزایش یافته است، به نحوی که برخی سیاستمداران در دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خواستار عقب نشینی این کشور از فروش هواپیماهای اف-16 به ترکیه و توقف معاملات تسلیحاتی به عنوان ابزاری برای جلوگیری از افزایش تنش‌های ترکیه در منطقه شدند.

این واکنش سیاستمداران آمریکایی در حالی است که در دولت ترامپ نیز قرارداد مربوط به فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه مسکوت شد و آنکار از ادامه همکاری در آن پروژه کنار گذاشته شد.

کد خبر 32271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha