بنیاد علوی در ملکشاهی کتابخانه می‌سازد

سرویس ایلام - مدیرکل کتابخانه های استان ایلام از کلنگ‌زنی کتابخانه ملکشاهی با همکاری بنیاد علوی خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد پروژه و اعتبار به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان مربوط به این بنیاد است و امیدواریم تا پایان سال این مکان فرهنگی افتتاح و به بهره برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، سمیه حیدری گفت: در هفته دولت عملیات ساخت ساختمان جدید کتابخانه عمومی شهید مطهری شهرستان بدره در سال 1395 در زمینی به مساحت 200 متر مربع آغاز شد که با همت همکاران اداره کل کتابخانه‌ها، اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری پروژه، بنیاد برکت افتتاح و بهره برداری رسید.

وی افزود: این کتابخانه در 2 طبقه و با زیربنای 400 متر مربع شامل بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی، مرجع، نشریات و سالن مطالعه برادران و خواهران ساخته شده و برای ساخت آن مبلغ 11 میلیارد ریال از اعتبارات دولت و یک میلیارد و 800 میلیون ریال از سوی بنیاد برکت هزینه شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اظهار کرد: هم اکنون 561 هزار و 818 نسخه و 150 هزار و 566 عنوان کتاب در کتابخانه‌های سطح استان وجود دارد.

حیدری ادامه داد: در مجموع ۵۱ کتابخانه در استان وجود دارد که ۴۴ کتابخانه عمومی و ۷ کتابخانه مشارکتی هستند.

وی یادآور شد: برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های سطح استان ۹۸۰ میلیون تومان اعتبار و برای پروژه‌های در حال ساخت نیز ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که دستگاه مجری در این زمینه راه و شهرسازی و اداره کتابخانه‌ها بهره بردار است.

کد خبر 318083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha