خطر در کمین سلامتی روستاییان کردستان/ آب 37 روستا آلوده به آرسنیک است!

سرویس کردستان- آب شرب 37 روستای استان کردستان که اغلب این روستاها در شهرستان های قروه و بیجار واقع شده، آلوده به آرسنیک است. این خبری بود که امروز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرده و لرزه بر تن روستاییان این خطه انداخت.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، آرسنیک همان عنصری که سمی و خطرناک است و در گروه 1 ترکیبات سرطانزای موسسه بین المللی تحقیقات سرطان طبقه بندی شده، بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان در آب شرب تعدادی از روستاهای استان کردستان وجود دارد! معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از وجود این ماده سمی در آب شرب 37 روستای استان کردستان خبر می دهد. خبری که بسیار نگران کننده و لرزه بر اندام روستاییان انداخته است. چرا که به گفته کارشناسان، مسمومیت با این سم، می تواند منجر به زخم گلو، سوزش و خراش در شش ها، تپش غیر طبیعی قلب، ایجاد گلبول های قرمز و سفید خون، ناراحتی روده و معده، سرطان ریه، مثانه و پوست شود.

هرچند آقای قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرده که در ابتدا 58 روستا که آب شرب شان آلوده به آرسنیک بوده شناسایی شده اما عنوان کرده که مشکل ۲۱ روستا مرتفع شده و حالا در ۳۷ روستا این مشکل باقی مانده است.

کارشناسان می گویند معادن طلا که اغلب در شهرستان قروه و بخشی در بیجار واقع شده منبع این آلودگی است. ثروتی که تنها درد و رنج آن نصیب مردمان منطقه می شود و از منافع آن هیچ سودی نصیب شان نمی شود!

کد خبر 318067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha