تاکید برهم صالح بر ضرورت تسریع در روند برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس جمهور عراق ضمن تاکید بر ضرورت تسریع در روند برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور خواستار تصویب هرچه زودتر قانون انتخابات و دادگاه عالی فدرال توسط مجلس عراق شد.

به گزارش کردپرس، برهم صالح رئیس جمهور عراق، اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام آزاد و سالم را از نیازمندی های اصلاحات سیاسی دانست و با اشاره به اینکه، دستاورد مذکور نتیجه جنبش مردم عراق است، تأکید کرد به صورت رسمی زمان برگزاری انتخابات را اعلام خواهد کرد، به طوری که در مدت کمتر از دو ماه از انحلال پارلمان، برگزار شود.

برهم صالح با صدور بیانیه ای بر اهمیت تلاش جدی برای تحقق هرچه سریعتر این تعهد اعلام شده از سوی نخست وزیر عراق و در راستای عمل به برنامه کابینه اش تأکید و تصریح کرد: بحران سیاسی کنونی خطرناک بوده و تأخیر در حل آن، قابل تحمل نیست. از این رو، لازم است پارلمان در سریعترین زمان ممکن قانون انتخابات را تصویب و برای ابلاغ به رئیس جمهور ارسال نماید تا به سرعت اجرا شود.

رئیس جمهور عراق، همچنین خواستار تسریع در تصویب قانون دادگاه عالی فدرال و تأمین بودجه و تسهیلات لازم برای فعالیت کمیسیون عالی انتخابات با هدف حفظ استقلال این نهاد و شفافیت روند انتخابات شد.

برهم صالح بحران کنونی عراق را ناشی از انتشار فساد و تأثیر مستقیم آن در مانع تراشی در زمینه اصلاحات هدف گذاری شده دانست و اعلام کرد: بحران کنونی حتی به روند برگزاری انتخابات رسیده است، به طوری که شاخص های تقلب و دستکاری نتایج باعث ناامیدی شهروندان و خودداری از مشارکت آنها در رأی گیری شده است.

رئیس جمهور عراق در پایان تصریح کرد: برگزاری انتخابات زودهنگام آزاد و سالم نیازمند همکاری بین المللی با کمیسیون عالی انتخابات عراق و همچنین نظارت ناظران بین المللی است تا بتواند نقش ملی خودش را ایفا و از دخالت ها در روند انتخابات جلوگیری کند.

کد خبر 316483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha