کشتار پی در پی کردها به دلیل عدم اتحاد آنها است/ما در برابر اتحاد حکومت ترکیه و پارتی خواهیم ایستاد

سرویس ترکیه - مردم وان به رهبری HDP علیه جنگ افروزی حکومت ترکیه در کردستان عراق راهپیمایی کردند و همدستی پارتی با حکومت ترکیه را در این جنگ محکوم کردند.

به گزارش کردپرس، مردم وان در یک راهپیمایی به رهبری حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به سیاست ها جنگ افروزانه حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی (MHP) اعتراض کردند. آنها در بیانیه ای حزب دموکرات کردستان (پارتی) را هم در حملات ترکیه به کردستان عراق، مسئول دانستند.

مراد ساری ساچ نماینده HDP از وان با بیان این که در طی سال ها از کشتار زیلان تا روبوسکی همه نوع قتل عامی علیه کردها اعمال شده است، گفت: «حکومت ترکیه هر بار تمام تلاش خود را برای نابودی کردها به کار می گیرد. این حکومت هر جایی که کردها هستند، همان ذهنیت را علیه آنها اعمال می کند. این حکومت اکنون با همدستان خود با سلاح های شیمیایی به مردم، کودکان و طبیعت سرزمین های کردها حمله می کند.»

ساری ساچ افزود: «هر بار به کشتار کردها اعتراض می کنیم تعدادی خانواده را علیه HDP می شورانند و ادعا می کنند که HDP فرزندان کرد را به کوه ها فراری داده است. من از خانواده های معترض در دیاربکر و وان می پرسم، شمایی که به فکر بچه های کرد هستید، چرا اکنون که حکومت ترکیه بر سر آنها بمب می بارد و با سلاح شیمیایی آنها را در کردستان عراق می کشد، و از طبیعت گرفته تا مردم همه چیز را نابود می کند، صدایتان در نمی آید.»

ساری ساچ با بیان این که حکومت ترکیه از ایجاد اختلاف میان کردها برای کشتار آنها استفاده می کند گفت: «همانطور که از خانواده های کردهای مبارز در کوه ها برای از بین بردن اراده کردها در کردستان عراق استفاده می کند، از کردهای کردستان عراق هم سوء استفاده می کند. دلیل کشتار پی در پی کردها در طی سال ها به دلیل ضعیف بودن آنها نبوده بلکه به دلیل عدم اتحاد کردها است.»

نماینده HDP گفت: «مهم نیست از چه تاکتیکی علیه کردها استفاده کنید. ما به هر قیمتی باشد در برابر شما خواهیم ایستاد و با اتحاد نامبارک AKP-MHP و پارتی مبارزه خواهیم کرد.»

گفتنی است این راهپیمایی در حالی به راه افتاد که بیش از 5 سال است که برگزاری هرگونه تجمع و مراسم اعتراضی در وان ممنوع است.

کد خبر 31580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha