آمریکا باید به برقراری آتش بس میان ترکیه و کُردها کمک کند

سرویس سوریه- نماینده سابق آمریکا در سوریه، گفت: حل اختلافات میان پ‌ک‌ک و ترکیه مستلزم تصمیم آمریکا در سطح ریاست جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه است، اما آمریکا تاکنون هیچ تلاشی در این زمینه انجام نداده است.

جوئل ریبورن، نماینده سابق آمریکا در سوریه در گفت‌وگو با رسانه‌های شمال سوریه، اظهار کرد: ایالات متحده باید به روند صلح میان کُردها و ترکیه کمک کند، مشابه آنچه که در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۳ اتفاق افتاد، زیرا آرامش به نفع همه طرف‌ها است.

وی افزود: دولت دونالد ترامپ که من با آن کار می کردم، به دنبال کمک به آتش بس میان کُردهای سوریه و دولت ترکیه بود و این چیزی بود که جیمز جفری سفیر سابق آمریکا در تلاش بود تا با ترسیم نقشه راهی برای آتش بس میان دو طرف روی آن تمرکز کند.

ریبورن اشاره کرد: او دومین فرد در دولت ترامپ بود که بدنبال اجرایی شدن این پرونده بود و علاوه بر آن ساترفیلد سفیر سابق آمریکا در سوریه نیز درگیر این مسئله بود.

وی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را انجام دادیم و آنچه که به دست آمد بهترین کاری بود که می توانستیم انجام دهیم.

ریبورن گفت: حل اختلافات میان پ‌ک‌ک و ترکیه مستلزم تصمیم آمریکا در سطح ریاست جمهوری آمریکا و وزیر امور خارجه است، اما آمریکا تاکنون هیچ تلاشی در این زمینه انجام نداده است.

ریبورن افزود: برقراری ثبات و امنیت در سوریه و کارزار بین المللی برای مبارزه با داعش بدون آرامش در شمال شرق سوریه غیر ممکن است.

کد خبر 31520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha