فاضلاب 18 شهر و روستای کردستان ساماندهی می‌شود

سرویس کردستان - سرپرست شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ساماندهی فاضلاب روستاها و 18 شهر فاقد تأسیسات فاضلاب استان اواخر سال گذشته در سفر وزیر نیرو به استان تصویب شد که اجرایی می شود.

به گزارش کرد پرس، محمد فرهاد در جلسه با اعضای شورای شهر دلبران، گفت: در بخش آب و فاضلاب نواقصی از گذشته وجود داشته که بخش عمده آن ناشی از نبود و یا کمبود اعتبارات بوده است.

وی با اشاره به اینکه منابع مالی در اختیار شرکت از دو محل جاری و طرح‌های عمرانی تامین می‌شود، افزود: به دلیل محدودیت‌های درآمدی در بخش اعتبارات داخلی نمی‌توان انتظار زیادی برای اجرای پروژه داشت و باید پروژه‌ها از طریق اعتبارات طرح‌های عمرانی اجرا شود.

سرپرست شرکت آبفا کردستان اظهار کرد: بخشی از اعتبارات طرح‌های عمرانی به صورت استانی و بخشی فرااستانی و ملی است و اعتبارات استانی از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ می‌شود.

فرهاد با بیان اینکه موضوع ساماندهی فاضلاب شهر دلبران همواره جزو دغدغه‌های شرکت آب و فاضلاب است، ادامه داد: از شورای شهر دلبران انتظار داریم دریافت اعتبار جهت این امر از محل اعتبارات استانی را از فرمانداری شهرستان قروه پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و پس از آن تعریف پروژه‌های جدید است، یادآور شد: در سفر سال گذشته وزیر نیرو به کردستان، ساماندهی فاضلاب روستاهاو 18 شهر فاقد تأسیسات فاضلاب استان به تصویب رسید و موضوع تأسیسات فاضلاب شهر دلبران را نیز از این مسیر پیگیری می‌کنیم.

سرپرست شرکت آبفا کردستان کیفیت آب شرب را خط قرمز این شرکت دانست و بیان کرد: حوزه کنترل کیفی شرکت و همچنین مرکز بهداشت به صورت مداوم کیفیت و سلامت آب شرب را پایش می‌کنند.

کد خبر 31007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha