ترکیه به دنبال گرفتن چراغ سبز از روسیه برای حمله مجدد به کردهای سوریه است

سرویس جهان- یکی از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه هشدار داد ترکیه با توجه به مشغول بودن توجه کشورهای جهان به بحران اکراین، به دنبال گرفتن چراغ سبز از روسیه برای انجام عملیات نظامی مجدد در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه است.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری دی پی ای آلمان به نقل از منابع کرد سوریه، از تهدید کردهای سوریه توسط روسیه خبر داده است. این منابع گفته اند روسیه کردها را تهدید کرده است که اگر دست از محاصره نهادهای وابسته به دولت سوریه در دو شهر قامیشلو و حسکه برندارند ترکیه با حمله نظامی به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، زمینه تصرف دو شهر عامودا و درباسیه توسط نیروهای شورشی تحت حمایت خود را فراهم خواهد کرد.

آرام حنا، از سخنگویان نیروهای دموکراتیک سوریه به روزنامه شرق الاوسط گفته است ترکیه به دنبال گرفتن چراغ سبز از مسکو برای انجام عملیات نظامی جدید علیه کردهای سوریه در بحبوحه توجه جهانی به جنگ در اکراین است.

او هشدار داد ترکیه با هدف بی ثبات کردن مناطق تحت کنترل کردهای سوریه می خواهد اقدام نظامی انجام دهد.

این فرمانده نیروهای کرد-عرب سوریه با اشاره به ادامه حملات هوایی و خمپاره ای ترکیه در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه گفت: مقامات نیروهای دموکراتیک سوریه با مقامات روسیه درباره نقض توافق آتش بس از سوی ترکیه گفتگو کرده اند اما اقدام خاصی برای متوقف کردن حملات صورت نگرفته است.

کد خبر 30943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha