مناطق اداره خودگردان مشمول تحریم‌های سزار شود

سرویس سوریه- آنکارا از واشنگتن خواست تا از معافیت مناطق نیروهای دموکراتیک سوریه از تحریم های آمریکا خودداری کند.

به گزارش رسانه‌های شمال سوریه، یک منبع از درون وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده که ترکیه به دولت آمریکا فشار می آورد تا مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک را از تحریم های موسوم به "سزار" که سوریه را هدف قرار داده است، مستثنی نکند، چرا که موجب تقویت این نیروها می‌گردد.

بر اساس اطلاعات قبلی که رسانه‌های شمال سوریه منتشر کردند و توسط شبکه های آمریکایی تایید شده بود، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد تا قطعنامه ای صادر کند و مناطق تحت حمایت ترکیه و معارضان سوری و مناطق تحت کنترل اداره خودمختار را از شمول قانون سزار خارج کند.

به گفته این رسانه‌ها، پیش نویس این قطعنامه آماده شده بود و در شرف اعلام توسط خزانه داری آمریکا بود، اما به دلیل آغاز جنگ اوکراین این قضیه مسکوت مانده و لابی های پشت پرده وابسته به مخالفان سوری در واشنگتن شروع به سنگ اندازی در جهت حذف نام اداره خودگردان از این قطعنامه کرده‌اند.

به گفته این رسانه‌ها، ترکیه و مخالفان تحت حمایت آن بر این باورند که مرزهای باز بین مناطق مخالفان سوری در حومه حلب و ترکیه این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا تمام نیازهای شمال غرب سوریه را تامین کنند.

به گفته منبع نزدیک به اپوزیسیون، لابی‌های سوری در واشنگتن از دولت آمریکا می‌خواهند که چنین تصمیمی اتخاذ نکند چرا که نیروهای دموکراتیک سوریه به رژیم سوریه کمک می‌کند تا از این معافیت بهره‌مند شود؛ بنابراین قانون سزار تاثیری بر دولت سوریه نمی‌گذارد.

در ماه گذشته، وزارت امور خارجه دولت سوریه اقدام دولت آمریکا برای حذف برخی مناطق در شمال شرق و شمال غرب سوریه از تحریم های اقتصادی و قانون سزار را محکوم کرد.

منابع خبری اعلام کردند، جنگ در اوکراین و تغییر در روابط آمریکا و ترکیه، به ترکیه فرصت بیشتری داده تا در این پرونده شرایط خود را بر واشنگتن تحمیل کند.

دولت بایدن اخیرا مجموعه ای از اقدامات را برای بهبود روابط آنکار و واشنگتن اعلام کرده بود.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فروش جنگنده های اف-۱۶ به ترکیه را تایید کرد و خواستار همکاری بیشتر ترکیه در ناتو شده بود.

این اقدام سال ها پس از آن صورت می گیرد که واشنگتن پس از خرید سامانه های دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه از فروش تسلیحات به ترکیه خودداری کرد.

در اکتبر گذشته، ترکیه درخواستی را برای خرید ۴۰ فروند جنگنده اف-۱۶ آمریکایی و همچنین درخواست بازسازی ۸۰ قطعه از هواپیماهای جنگی فعلی خود به ایالات متحده ارائه کرد.

کد خبر 30941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha