هوای شهرهای سنندج، سقز و بانه در شرایط ناسالم قرار گرفت

سرویس کردستان - معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان با اشاره به ورود دوباره ریزگردها به آسمان کردستان، گفت: هوای شهرهای سنندج، سقز و بانه در شرایط ناسالم قرار گرفت و طبق پیش‌بینی ها از بعد از ظهر امروز وضعیت هوا بدتر نیز خواهد شد.

به گزارش کرد پرس، اقبال حمیدی گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته تاکنون با ورود پدیده گرد و خاک به آسمان استان، شاهد کاهش کیفیت هوا هستیم.

وی با اشاره به اینکه در 3 سال گذشته در این موقع از سال کردستان با مشکل گرد و خاک مواجه نبوده است، اظهار کرد: در این چند روز هوای استان همچنان در وضعیت خطرناک، ناسالم برای عموم و ناسالم برای گروه های حساس بوده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: با توجه به پیش بینی هواشناسی مجدد شاهد انتقال پدیده گرد و خاک تشکیل شده در کشورهای همسایه به آسمان استان کردستان هستیم و این روند از بعد از ظهر امروز موجب کاهش بیشتر کیفیت هوای استان می شود.

حمیدی ادامه داد: تا بهبود شرایط هوا از آحاد مردم بویژه افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی های قلبی، ریوی و چشمی تقاضا می شود از قرارگیری در معرض هوای آزاد جدا خودداری کنند.

وی همچنین از مردم خواست از ورزش کردن، پیاده روی و کوهپیمایی که باعث افزایش دم و بازدم و عوارض خطرناک بر سیستم تنفسی می شود پرهیز کنند.

کد خبر 30579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha