حمله راکتی در بغداد یک کودک را زخمی کرد/ خنثی‌سازی حمله به اردوگاه تاجی

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رسانه امنیتی عراق از زخمی شدن یک کودک در نتیجه حمله راکتی در پایتخت این کشور و خنثی سازی حمله دیگری به اردوگاه نظامی واقع در شمال این شهر خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه خبری بغداد الیوم، هسته اطلاع رسانی امنیتی عراق پیش از ظهر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که یک راکت کاتیوشا از منطقه علی صالح شهر بغداد، پایتخت این کشور به سمت منطقه سبز این شهر پرتاب شده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، راکت مذکور به نزدیکی یک منزل مسکونی در مجاورت ساختمان شبکه تلویزیونی بلادی اصابت کرده و در نتیجه آن نیز یک کودک زخمی گشته و منزل دچار خسارت مادی شده است.

رسانه امنیتی عراق در بیانیه خود همچنین تاکید کرد که همزمان نیروهای امنیتی موفق شدند یک حمله راکتی دیگر را در منطقه ام العظام شهر بغداد خنثی کنند جایی که یک راکت کاتیوشای آماده شلیک به سمت اردوگاه نظامی تاجی در شمال این شهر را به همراه سکوی پرتاب راکت کشف و ضبط کردند.

این در حالی است که رسانه های خبری عراق ساعاتی پیش از برخی منابع امنیتی نقل کرده بودند که ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفته با این حال سامانه دفاع هوایی موشکی پاتریوت که به تازگی در سفارتخانه مستقر شده، این راکت را در خارج از محدوده آن منهدم کرده است.

رسانه های مذکور پیشتر نیز گزارش داده بودند که آمریکا با وجود مخالفت مقامات عراقی، در سفارتخانه خود در بغداد سامانه پاتریوت را برای مقابله با حملات مکرر به آن مستقر کرده و دیروز (شنبه) نیز این سامانه پیشرفته را مورد آزمایش قرار داده است.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز منطقه حفاظت شده سبز در مرکز شهر بغداد که ساختمان های دولت فدرال و مجلس نمایندگان عراق به همراه شماری از سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله آمریکا و مقر برخی هیئت های بین المللی را در بر می گیرد به همراه برخی پایگاه های نظامی محل استقرار نیروهای ائتلاف بین المللی ضد داعش از جمله اردوگاه تاجی، بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته بودند.

کد خبر 304667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha