ترکیه با استفاده از عضویتش در ناتو ثبات و آرامش منطقه را برهم می زند

سرویس سوریه - بدران چیا کرد، معاون ریاست مشترک مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در اظهاراتی با اشاره به حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عنوان کرد: ترکیه با استفاده از عضویتش در ناتو ثبات و آرامش منطقه را برهم می زند.

به گزارش کردپرس، بدران چیا کرد، معاون ریاست مشترک مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در اظهاراتی با اشاره به حملات ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عنوان کرد: «این حملات تنها بخشی از کشتارهایی است که دولت ترکیه علیه مردم کرد صورت می دهد. ذهنیت کشتار و قتل عام کردها از زمان عثمانی ادامه داشته و اکنون دولت ترکیه با همان ذهنیت دوران عثمانی ها اقدام می کند. هدف از تمام این اقدامات نیز از میان برداشتن مقاومت کردها است».

به نوشته خبرگزاری هاوارنیوز، چیا کرد در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «این حملات در شرایطی صورت می گیرد که ترکیه درگیر مسائل سیاسی و اقتصادی بوده و شرایط داخلی خوبی را پشت سر نمی گذارد. از طرف دیگر در سیاست های خود در سوریه، لیبی و مدیترانه شرقی تنش های زیادی را با جامعه بین المللی دارد. از همین رو این عملیات ها را به خاطر سرپوش گذاشتن بر این مشکلات و سرکوب کردن کردها انجام می دهد. ترکیه در تلاش است تا با مداخلات نظامی در منطقه و استفاده از امتیاز عضویت خود در ناتو آرامش و ثبات منطقه را برهم بزند. ترکیه برای تحقق این خواسته های خود نیز از عضویتش در ناتو بهره برداری می کند. تا زمانی که ناتو نیز موضع صریحی در برابر حملات ارتش ترکیه نشان نداده باشد به معنی حمایت ناتو از قتل عام کردها توسط ترکیه است».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 303501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha