تاثیر منفی تحریم های آمریکا علیه دمشق بر کردها

سرویس جهان- دکتر دارین خلیفه می گوید آمریکا به دنبال تحریم اقتصاد سوریه است که اداره خودگردان کردی در شمال این کشور نیز بخشی از آن محسوب می شود.

به گزارش کردپرس، آمریکا بر اساس قانون قیصر قصد دارد سوریه را تحت تحریم قرار دهد. اداره خودگردان کردی در شمال سوریه متحد آمریکا محسوب می شود. با این حال، برخی کارشناسان هشدار داده اند تحریم آمریکا علیه دمشق بر کردها نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

دارین خلیفه، تحلیلگر مسائل سوریه در اندیشکده گروه بین المللی بحران به المانیتور گفته است درست است آمریکا کردها را تحریم نمی کند اما واشنگتن اقتصاد سوریه را هدف قرار داده که اقتصاد مناطق تحت کنترل کردها هم بخشی از آن است. بنابراین، به طور غیرمستقیم کردها نیز تحت تاثیر تحریم های قرار می گیرند.

بر اساس گزارش المانیتور، اداره خودگردان در شمال سوریه کمک مستقیم مالی از سوی آمریکا دریافت نمی کند اما تعاملات اقتصادی زیادی در زمینه نفت و محصولات کشاورزی با دولت مرکزی دارد. آمریکا تجار سوریه را تحت تحریم قرار می دهد که این مسئله مراودات تجاری را با کردها دچار مشکل می کند.

دارین خلیفه در این زمینه می گوید درست است آمریکا اداره خودگردان کردی را تحریم نمی کند اما تجاری که با کردها رابطه تجاری دارند تحریم می شوند.

ویلیام روباک، فرستاده ویژه آمریکا در سوریه ظاهرا به کردها قول داده است تحریمها بر اداره خودگردان کردی تاثیر نگذارد اما بر اساس گزارش المانیتور، کردها تعاملات اقتصادی زیادی با مناطق تحت کنترل دولت مرکزی دارند و تحریم ها ناگزیر بر کردها نیز تاثیر خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، اداره خودگردان کردی از طریق گذرگاه مرزی سمالکا می تواند بخشی از نیازهای خود را از طریق اقلیم کردستان و عراق تامین کند و همچنین زمین های حاصلخیز و میدان های نفتی شرق سوریه در دست کردهاست و این مسئله می تواند به تامین نیازهای کردها کمک کند.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 303066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha