عملیات اجرایی آبرسانی به 169 روستای کردستان توسط سپاه آغاز می‌شود

سرویس کردستان - فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: پروژه آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان توسط سپاه بیت المقدس از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش کرد پرس، سردار سیدصادق حسینی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بخش محرومیت‌زدایی و سازندگی سپاه اقدامات مختلفی را در سطح استان انجام داده است، گفت: امسال در نظر داریم به روستاهای دارای مشکل تنش آبی، خارج از سیر معمولی آبرسانی کنیم.

وی اظهار کرد: به همین منظور در کردستان آبرسانی به ۱۶۹ روستا هدفگذاری شده که این تعداد روستا به 2 صورت تک روستایی و مجتمعی، آبرسانی می‌شوند.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان با بیان اینکه اقداماتی از قبل توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده است، افزود: از هفته آینده پروژه آبرسانی به این ۱۶۹ روستا در یکی از روستاهای مریوان آغاز می‌شود.

654 روستای کردستان زیرپوشش شرکت آبفا نیست

سرپرست شرکت آب و فاضلاب کردستان نیز در این رابطه بابیان اینکه ۶۵۴ روستای کردستان زیرپوشش خدمات این شرکت نیستند، بیان کرد: اقدامات سپاه بیت‌المقدس در راستای محرومیت‌زدایی به ویژه در حوزه رفع مشکل تنش آبی در روستاهای استان قابل تقدیر است.

محمد فرهاد ادامه داد: اعتباراتی که برای آبرسانی به روستاها به شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح کشور ابلاغ می‌شود در 2 بخش پروژه‌های ملی و استانی تعریف می شود.

وی یادآور شد: چند سال اخیر معمولا این اعتبار برای استان کردستان ۶۰ میلیارد تومان بود که ابتدا نقدی بود و اکنون ۵۰ درصد آن نقدی و مابقی اسناد تعریف شده اما در اکثر قریب به مواقع به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان با اشاره به اینکه اعتبار امسال استان در حوزه روستایی ۸۰ میلیارد تومان است که حدود ۲۰ میلیارد تومان آن هزینه حقوق آبدارها می‌شود، اظهار کرد: کردستان از لحاظ اعتبارات آبرسانی روستایی چهارمین استان کشور است و مقرر شده طی ۳۰ ماه آبرسانی به ۱۶۹ روستای استان با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و معین آن یعنی سپاه بیت المقدس کردستان، انجام شود.

کد خبر 30255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha