69 روستای دیگر کردستان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت گاز کردستان تعداد روستاهای قابلیت گازرسانی استان را یک هزار و 630 مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر یک هزار و 479 روستا زیر پوشش گازرسانی قرار دارند و عملیات گازرسانی در 69 روستای استان فعال است.

به گزارش کرد پرس، احمد فعله‌گری گفت: علاوه بر عملیات اجرایی گزرسانی به 69 روستا، مناقصه برای گازرسانی به 77 روستای دیگر کردستان در دست اقدام بوده و به زودی پیمانکار اجرای این طرح‌ها نیز تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون گازرسانی به نقاط دورافتاده و صعب العبور در دست اجرا است، اظهار کرد: با توجه به اینکه برای این کار لوله‌گذاری بیشتری نیاز است، لذا هزینه‌ گازرسانی به این مناطق نیز بیشتر می شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: نهضت گازرسانی با مطالعات و ملاحظات اقتصادی در سال 95 با جدیت آغاز شد و تعداد روستاهای گازدار از 995 مورد در سال 1395 تا پایان اسفند ماه سال 1400 به یک هزار و 479 روستا ارتقا داده شد.

فعله‌گری ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت شهری استان 100 درصد است که 32 شهر استان را در بر می‌گیرد.

وی یادآور شد: با گازدار شدن یک هزار و 479 روستای استان، ضریب نفوذ گاز در جمعیت روستایی استان از مرز 97.5 درصد فراتر رفته و به ضریب 98 درصد رسیده که تعداد 45 روستا فقط در دهه مبارک فجر سال 1400 به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان بیان کرد: با برخورداری بیش از 98.7 درصد از جمعیت استان کردستان از نعمت گاز طبیعی، فقط 1.3 درصد از مردم از نعمت گاز طبیعی محرومند که عمدتا روستاهای دارای جمعیت زیر 20 خانوار و برخی ساخت و سازهای غیرمجاز در حاشیه شهرها هستند.

کد خبر 30247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha