کسانی که با جنگ پاسخ مسئله کُرد را دادند، اقتصاد کشور را نابود کردند

سرویس ترکیه - هفت حزب و سازمان سیاسی چپ گرای ترکیه در اعتراض به فقر مردم و جنگ افروزی حکومت از مردم خواستند تا در روز اول می به خیابان ها بیایند.

به گزارش کردپرس، هفت حزب و سازمان سیاسی چپ گرای ترکیه شامل حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، حزب زحمتکشان (EMEP)، خانه های مردم (Halkevleri)، فدراسیون شوراهای سوسیالیست (SMF)، حزب آزادی اجتماعی (TÖP)، حزب حرکت زحمتکشان (EHP)، و حزب کارگر (TİP)، با انتشار بیانیه ای مشترک از مردم خواستند تا در اعتراض به افزایش هزینه زندگی، فقر، جنگ افروزی حکومت و استثمار شدن مردم، در روز اول می مصادف با روز جهانی کارگر به خیابان ها بیایند.

در این بیانیه که در سایت رسمی HDP منتشر شده، آمده است: «مسئولانی که کارگران و زحمتکشان را بی‌رحمانه لا به لای چرخ دنده های سرمایه داری له می کنند، تمام بار همه‌گیری و بحران اقتصادی را بر دوش مردم فقیر می‌ گذارند... حکومت حزب عدالت و توسعه (AKP) که با سیاست های نئولیبرالی کشاورزی و تولید را به مرز نابودی کشاند، کشور را به بهشت نیروی کار ارزان تبدیل کرد... این حکومت مسئول اصلی فقری است که مردم دچار آن هستند.»

در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سیاست های جنگ افروزانه و عدم حل مسئله کرد از سوی حکومت آمده است: «اصرار بر مواجهه با مسئله کُرد و سایر مسائل اجتماعی توسط جنگ و خشونت، ترکیه را به ورطه بحران، گرسنگی و فقر کشانده است. آنهایی که گفتند "یک گلوله مگر چند است؟"سفره مردم را آتش زدند.»

در این بیانیه با اشاره به روز اول ماه می به عنوان روز جهانی کارگر آمده است: «اول می روز طبقه کارگر و مردم فقیر است که با جدیت به این حکومت فرمان "ایست" می دهند. اول ماه می روز متحد کردن همه مبارزه ها علیه دزدان، غارتگران و طبقه سرمایه دار است. اول ماه می روز اتحاد، مبارزه و همبستگی کارگران ترک، کرد، عرب و سنی و علوی و ... است.»

بیانیه با اشاره به تغییر قانون انتخابات به نفع حکومت فعلی می گوید: «در حالی که حکومت برای حفظ بقای خود انواع فشارها را به مردم وارد می کند، و مخالفان و مردم معترض را از خیابان ها به خانه ها می راند، موضوع را به صندوق های رأی حواله می دهد. با این حال، همانطور که در تغییر قانون انتخابات مشاهده شد، دیگر نه صندوق رای امن است و نه انتخابات. ما به عنوان 7 حزب و سازمان از مردم خود می‌خواهیم که میدان‌ها را در اول ماه می برای نان، دموکراسی و آزادی پر کنند... ما به عنوان 7 حزب و سازمان سیاسی، از کنفدراسیون‌های اتحادیه‌ها، تشکل‌های کارگری و حرفه‌ای می‌خواهیم که اول ماه می را به طور گسترده در سراسر کشور جشن بگیرند؛ بیایید این کار را بدون تأخیر و در اسرع وقت آغاز کنیم.»

کد خبر 30179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha