باغ موزه دفاع مقدس رشادت کردستانی ها در دفاع مقدس را به نمایش می گذارد

سرویس کردستان - رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان گفت: در طراحي باغ موزه دفاع مقدس سنندج باید از معاني، مفاهيم و معماري خاصي بهره گرفته شود چرا که احداث باغ موزه دفاع مقدس سنندج می تواند بخشی از رشادت کردستانی ها در دوران دفاع مقدس را به نمایش بگذارد.

به گزارش کرد پرس، ارسلان ازهاري در ديدار مديركل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس کردستان با اشاره به اينكه همه ما مديون جانفشاني و رشادت هاي شهداي گرانقدر هستيم، گفت: كردستان جزو استان هايي است كه به صورت مستقيم درگير جنگ تحميلي بوده و همين مسئله ضرورت توجه ويژه به يادمان هاي شهدا و باغ موزه دفاع مقدس را دوچندان مي كند.

وي با اشاره به يادمان شهداي سيرانبند بانه، يادمان شهداي والفجر 4 مريوان و ديگر يادمان ها، اظهار كرد: طراحي مفاهيم ارزشمندي كه گوياي مفهوم شهادت و رشادت باشد در طراحي يادمان ها بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان افزود: بعد از سفر پرخير و بركت مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به كردستان، يادمان هاي زيادي در سطح استان كردستان از جمله دزلي سروآباد و والفجر 4 مريوان احداث شود.

ازهاری ادامه داد: در طراحي باغ موزه دفاع مقدس سنندج نيز از معاني، مفاهيم و معماري خاصي بهره گرفته شود كه با روح شهيد و شهادت و دفاع مقدس همخواني و سنخيت داشته باشد.

وي یادآور شد: احداث باغ موزه دفاع مقدس، در سفر آتي رياست محترم جمهوري به استان مطرح و با تصويب آن، عمليات اجرايي پروژه آغاز می شود.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كردستان بیان کرد: يكي ديگر از موضوعات مهمي كه در يادمان هاي شهداي دفاع مقدس بايد مورد توجه باشد، مساله نگهداري است و اين يادمان ها چون محل زيارت كاروان هاي راهيان نور هستند، بايد به موضوع نگهداري آنها توجه بيشتري بشود.

کد خبر 29299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha