پیام سازمان منع سلاح های شیمیایی در سالگرد فاجعه حلبچه

سرویس جهان- مدیر کل سازمان منع سلاح های شیمیایی در سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی شهر کردنشین حلبچه، این اتفاق را یکی از بزرگترین فجایع قرن بیستم توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، امروز ۱۶ مارس ۲۰۲۲ سالگرد بمباران شیمیایی شهر کردنشین حلبچه عراق توسط رژیم بعث صدام در روز ۱۶ مارس ۱۹۸۸ است. بر اثر انفجار بمب های شیمیایی در شهر حلبچه که توسط هواپیماهای رژیم صدام روی این شهر انداخته شد، حدود ۵ هزار نفر شهید شدند.

فرناندو آدریاس مدیر کل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که دفتر آن در شهر لاهه هلند قرار دارد، امروز را روز بزرگداشت قربانیان حمله شیمیایی صدام به حلبچه نامید. او در بیانیه ای نوشت سازمان منع سلاح‌های شیمیایی یاد قربانیان حادثه هولناکی را که سی و چهار سال پیش در حلبچه اتفاق افتاد، گرامی می دارد. او اشاره کرد که در این روز در سال ۱۹۸۸ هزاران تن از ساکنان بی‌گناه حلبچه، در یکی از بدترین حملات شیمیایی علیه غیرنظامیان در قرن ۲۰ کشته شدند.

در ادامه این بیانیه آمده است: سازمان منع سلاح‌های شیمیایی همواره یاد آنهایی را که در این حادثه کشته‌ شدند، گرامی داشته و بنای یادبود این حادثه هولناک را در محوطه این سازمان بنا کرده است.

این سازمان تاکید کرده است که یادآوری چنین اتفاقات هولناکی باید جامعه بین المللی را متقاعد کند که استفاده از سلاح شیمیایی در هیچ جا و توسط هیچ کسی استفاده نشود. سازمان منع سلاح‌های شیمیایی بر اجرای کامل کنوانسیون سلاح های شیمیایی تاکید کرده است.

کد خبر 29278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha