بیشه دراز  دهلران؛ آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

سرویس ایلام - روستای بیشه دراز در شهرستان دهلران استان ایلام علاوه بر اینکه یکی از مناطق مرزی و یادمان های دفاع مقدس است دارای یکی از جاذبه های طبیعی و زیست محیطی نیز بوده که این جاذبه ها هر ساله در ایام نوروز باعث جذب گردشگران به این روستای مرزی می شوند.

به گزارش کردپرس، مجتمع غار هویر در سال ۱۳۷۸ به همت و تلاش و پیگیری مهدی نظری رئیس شورای وقت روستای بیشه دراز مورد توجه اداره کل گردشگری استان ایلام قرار گرفت و کارهای خوبی در جهت ایجاد تاسیسات آن صورت گرفت ولی متاسفانه بعلت نداشتن متولی به خرابه ای تبدیل شد.

دکتر مهدی نظری اخیرا آستین همت بالازده و بصورت شبانه روزی در این مجتنع مشغول کار بوده و با هزینه خود آنرا آماده افتتاح در ایام نوروز نموده است.

وی که به مرد درختی ایران شهرت دارد در این زمینه می گوید: آنچه برایم اهمیت داشت این بود که این غار که بجای استفاده مفید از آن، به زباله دادنی تبدیل شده بود و تاسیسات آن نابود شده بودند و محیط زیست آن تهدید میشد را از این وضعیت نجات دهم ، تا هم محیط زیستش احیا شود و هم خانواده ها با نهایت آرامش بتوانند از آن استفاده کنند.

نظری ضمن سپاسگزاری از همکاری دکتر صادقی فرماندار ویژه دهلران و دکتر شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در راستای کمک به رونق گرفتن این طرح توریستی، تفریحی، از مسئولین استان و شهرستان درخواست همکاری بیشتر دارد.
به گفته وی، در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ ، کارهایی نظیر نصب درب ورودی، راه اندازی آب شرب، ایجاد فضای سبز و کاشت هزار درخت، هرس درختان قدیمی، تمیز کردن محیط، نصب تابلو و بکار گیری چندین نفر از اهالی برای آبیاری و نگهبانی از کارهای انجام شده در این زمینه بوده اما هنوز مشکل برق و نداشتن کانکس از جمله مشکلات این غار تفریحی و اقامتی است.

غار هویر بیشه دراز که داری استخر آب، آلاچیق و زیستگاه گونه نادر و بسیار ارزشمند زیست محیطی خفاش است در ایام نوروز توسط مسئولین افتتاح و آماده استفاده مسافران نوروزی و کاروانهای راهیان نور است.

روستای بیشه دراز ، تنها روستای نمونه دفاع مقدس استان ایلام است که ورودی اش به تابلو ۴۰ شهید دفاع مقدس روستا آذین شده است و تنها روستای نمونه گردشگری شهرستان ویژه دهلران است و در مسیر جاده مهران دهلران واقع قرار دارد.

کد خبر 29263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha