رقابت بین حزب دمکرات و اتحادیه میهنی در نشست ویژه انتخاب رئیس جمهور در مجلس، نهایی خواهد شد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو فراکسیون اتحاد اسلامی کردستان در مجلس عراق با تأکید بر فقدان شانس برای نامزدهای مستقل برای انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور این کشور، تصریح کرد: رقابت بین حزب دمکرات کردستان و اتحادیه میهنی در نشست ویژه انتخاب رئیس جمهور در مجلس، نهایی خواهد شد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "مثنی امین" در این باره گفت: وجود هر گونه تفاهم بین اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان مبهم است و اظهارات طرفین در این باره متناقض است. به همین دلیل منتظر لحظات پایانی هستیم. زیرا همواره در آخرین دقایق راه حل ها به نتیجه می رسد. اما به نظر می رسد به دلیل فقدان هر گونه راه حلی درباره پست ریاست جمهوری، سرنوشت این موضوع در نشست ویژه مجلس مشخص خواهد شد.

مثنی امین افزود: سلطه حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان بر ریاست جمهوری عراق، هر گونه شانسی را برای نامزدهای مستقل این پست از بین می برد.

عضو فراکسیون اتحاد اسلامی خاطرنشان کرد: فقدان توافق بین طرفین باعث شده است مواضع درباره این پست مبهم باشد. اما نشست ویژه مجلس برای رأی گیری برای انتخاب رئیس جمهور، سرنوشت این پست را مشخص خواهد کرد.

یادآور می شود غیاث سورچی عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان اعلام کرد حزب متبوعش هیچ گونه پیامی مبنی بر رایزنی درباره پست ریاست جمهوری دریافت نکرده است و شرایط کنونی، ایجاب می کند احزاب کرد برای حل این موضوع از خودشان نرمش نشان دهند.

کد خبر 29217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha