سنندج میزبان جشن بین المللی نوروز

سرویس کردستان_ شهردار سنندج ، گفت: جشن نوروز با حضور دبیرکل یونسکو در ایران، وزیر میراث فرهنگی و مهمانانی از ۱۵ کشوردر سنندج برگزار می شود.

به گزارش کرد پرس ، سیدانور رشیدی، روز یک شنبه ۲۲ اسفند، در یک نشست خبری با بیان اینکه نوروز در بین مردم کردستان و ایران جایگاه ویژه ای دارد، گفت: سنندج با حمایت شورا و تلاش مجموعه شهرداری به عنوان شهر خلاق موسیقی معرفی شد و شهرداری در راستای شهر خلاق برنامه‌های تقویتی دارد و شورای شهر و استاندار نیز به این موضوع تاکید کرده‌اند.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی‌هایی که در یونسکو و تهران برگزار شد، تصمیم بر این شد که توجه ویژه‌ای در بحث رویدادهای فرهنگی و خاصتا گردشگری و جشن‌های نوروزی به منطقه غرب کشور شود.

به گفته رشیدی، فردا دوشنبه مراسمی در باغ هنر عباس‌آباد تهران با حضور ۳۰۰ نفر از دف‌نوازان استان کردستان و سخنرانی استاندار برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری با همکاری آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، حوزه هنری، سپاه، انتظامی و دستگاه‌های دیگری جشن‌های نوروزی را برگزار خواهد کرد.

شهردار سنندج ادامه داد: در مراسم جهانی نوروز امسال در سنندج جدای از دبیرکل یونسکو در ایران، ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، مهمانانی از ۱۵ کشور جهان حضور دارند.

رشیدی در ادامه عنوان کرد: برنامه نوروزی امسال از پیاده‌راه فردوسی آغاز می‌شود و بعد با حضور در خانه کرد، برنامه‌هایی اجرا شده و در نهایت این جشن بین‌المللی در روز ۲۶ ماه جاری در سالن ۶ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج برگزار می‌شود.

وی از رسانه‌ها خواست این مراسمات را بصورت ویژه پوشش خبری دهند و اطلاع‌رسانی کنند تا بار دیگر نام سنندج و کردستان در کشور و ایران معرفی شود.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: یکی از چهره‌های بومی استان معرفی می‌شود و نشان نوروز را دریافت خواهد کرد و به عنوان یکی از سخنرانان ویژه خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری جشن نوروز در استادیوم ۱۵ هزار نفری ۲۲ گولان سنندج خبر داد و گفت: این مراسم به گونه‌ای برگزار خواهد شد که هیچ آسیبی به چمن و محوطه ورزشگاه نمی‌رسد.

کد خبر 29077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha