جریان صدر و حزب دموکرات کردستان عراق به هم اعتماد ندارند

سرویس جهان- نشریه فارن پالسی یکی از علل شکست ائتلاف حزب دموکرات و جریان صدر در پیشبرد طرح تشکیل دولت اکثریت عراق را هم پیمانی سست میان حزب دموکرات کردستان عراق و جریان صدر دانسته است.

به گزارش کردپرس، نشریه فارین پالسی در مقاله ای به قلم دو تن از کارشناسان مسائل عراق، به علل شکست جریان صدر در تشکیل دولت اکثریت پرداخته است. این نشریه یکی از علل شکست جریان صدر در تشکیل دولت اکثریت در عراق را هم پیمانی سست میان این جریان و حزب دموکرات کردستان عراق به دلیل دیدگاههای متفاوت آنها عنوان کرده است.

رناد منصور و بندیکت کروز معتقدند تنها موفقیت ائتلاف جریان صدر و حزب دموکرات کردستان عراق و ائتلاف السیاده در روند تشکیل دولت اکثریت در عراق، انتخاب حلبوسی به عنوان رئیس مجلس عراق بوده است و تلاشهای بعدی این ائتلاف با شکست روبرو شده است.

این دو کارشناس مسائل خاورمیانه و عراق بر این باورند ائتلافی سست میان جریان صدر و حزب دموکرات به وجود آمده است و آن دو به هم اعتماد ندارند.

آنها توضیح داده‌اند که برخی رهبران ارشد جریان صدر از ائتلاف با حزب دموکرات خرسند نیستند و معتقدند دیدگاه حزب دموکرات با چشم‌انداز جریان صدر هم راستا نیست.

آنها همچنین جریان صدر را در عدم پذیرش نامزدی هوشیار زیباری کاندید حزب دموکرات برای ریاست جمهوری عراق مقصر می دانند که این مسئله باعث بی اعتمادی متقابل حزب دموکرات به جریان صدر شده است.

منصور و کروز همچنین معتقدند موضع جریان صدر در مورد حکم دادگاه فدرال عراق مبنی بر غیر قانونی بودن فعالیت نفتی اقلیم کردستان باعث تشدید اختلافات میان حزب دموکرات و جریان صدر شده است.

کد خبر 28884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha