خانواده های قربانیان کشتار روبوسکی از اتهام «تروریسم» تبرئه شدند

سرویس ترکیه – اعضای خانواده های قربانیان کشتار روبوسکی که به خاطر شرکت در یک مراسم یادبود محاکمه می شدند، از اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» تبرئه شدند.

به گزارش کردپرس، دادگاه شرناخ 16 تن از اعضای خانواده های قربانیان کشتار روبوسکی را از اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» به خاطر شرکت در یک مراسم یادبود قربانیان، بی گناه شناخت.

به نوشتۀ خبرگزاری فرات، روز دوشنبه دادگاه کیفری استان شرناخ در خصوص اتهام این افراد رأیی صادر کرد مبنی بر این که هیچ عمل مجرمانه ای صورت نگرفته و همۀ متهمان تبرئه می شوند.

16 تن از اهالی روستای ربوسکی که از اعضای خانواده و بستگان قربانیان کشتار غیرنظامیان روبوسکی بودند، به خاطر شرکت در یک مراسم یادبود در سال 2015، از سوی دادستانی شرناخ با اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» رو به رو و محاکمه شدند. در این مراسم روی بنرها شعارهایی نوشته شده بود، مانند «خودگردانی به جای قتل عام، صلح به جای جنگ» که دادستانی آنها را جرم دانسته بود. علاوه بر این، این مراسم به خاطرۀ طاهر الچی وکیل حقوق بشر و رئیس کانون وکلای دیاربکر، که یک ماه پیش از برگزاری مراسم مذکور در منطقۀ سور دیاربکر به طرز مشکوکی به قتل رسید، تقدیم شده بود.

کشتار روبوسکی

روز 28 دسامبر سال 2011، در آستانۀ سال نو میلادی، 34 غیرنظامی که 9 تن از آنان کودک بودند و از طریق تجارت مرزی ارتزاق می کردند، در راه بازگشت از کردستان عراق هدف حملۀ جنگنده های ارتش ترکیه قرار گرفته و جان خود را از دست دادند. ستاد مشترک ارتش ترکیه بعداً ادعا کرد این افرا د به خاطر استفاده از مسیر اعضای حزب کارگران کردستان (PKK) به اشتباه هدف قرار گرفته اند. البته این ادعا از سوی خانواده های قربانیان و وکلای پرونده زیر سؤال رفت و رد شد. در نهایت هیچ کس به خاطر این کشتار مورد بازخواست قرار نگرفت.

کد خبر 28764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha