مرگ ١١ نفر در تصادفات محورهای مواصلاتی مهاباد

سرویس آذربايجان غربى- فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد گفت: طی ۱۱ ماهه گذشته، ٧ مورد تصادف فوتی با مجموع ۱۱ کشته در محورهای مهاباد ثبت شده که این میزان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار کردپرس، سرهنگ ابراهیم کیکاوس در جلسه شورای ترافیک مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون آمار فوتی‌های ناشی از تصادف های برون شهری مهاباد با همکاری مردم ۳۰ درصد کاهش یافته است.

او ادامه داد: در این مدت ٧ مورد تصادف فوتی با مجموع ۱۱ کشته در محورهای مهاباد ثبت شده که این میزان پارسال ۱۲ فقره تصادف با مجموع فوتی ۱۵ مورد بوده است.

فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد افزود: طی سال جاری همچنین ۹۲ مورد تصادف جرحی با مجموع ۱۴۱ مصدوم در این شهرستان اتفاق افتاده که این آمار سال گذشته ۹۸ مورد با مجموع ۱۷۷ زخمی بوده است.

او با اشاره به افزایش تصادفات خسارتی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۵۶ مورد تصادف خسارتی در سطح محورهای مواصلاتی مهاباد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه ۱۳ مورد بیشتر است.

سرهنگ کیکاوس بیان کرد: امسال ۲۳ هزار برگه جریمه در محورهای مهاباد صادر شده که این مقدار در سال گذشته بیش تر از ۲۵ هزار برگه بود.

انتقاد پلیس راه از عملکرد ادارات راهداری و راه و شهرسازی مهاباد

فرمانده پلیس راه نقده - مهاباد در ادامه از وضعیت نامعلوم جاده محور مهاباد تا کوسه کهریز و دارلک انتقاد کرد و گفت: دو طرفه شدن جاده امکان حرکت دقیق مسیر را دشوار کرده است مشخص نیست که کدام لاین باز و کدام یک بسته است؟

او اضافه کرد: راه و شهرسازی باید به این موارد نظارت داشته باشد. در حالی که دو فقره از تصادفات منجر به فوت امسال دقیقاً در همان محور به دلیل نامشخص بودن نحوه تردد رخ داده است. مردم از این وضعیت انتقاد کرده‌اند و مقصران هم باید جوابگو باشند.

سرهنگ کیکاوس با انتقاد از خط کشی های بسیار نامناسب در جاده‌های مواصلاتی گفت: رنگ های بکار رفته در خط‌کشی جاده‌ها دارای کیفیت بسیار نامطلوبی است و پس از دو روز از سطح جاده پاک می شوند. راهداری باید به این وضعیت رسیدگی کند.

او در پایان با اشاره به اصلاح سایر محورها نیز تصریح کرد: در محورهای حمزه آباد، مهاباد به پسوه و مهاباد به یوسفکند نیز چندین مورد تصادف منجر به فوت ثبت شده باید این محورها نیز اصلاح شوند.

کد خبر 27993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha