ترکیه مسئول ناآرام‌سازی شمال و شرق سوریه است

سرویس سوریه- شیوخ دیرالزور تلاش ترکیه برای ضربه زدن به پروژه دموکراتیک در شمال و شرق سوریه را محکوم کردند.

به گزارش کُردپرس، عصر روز گذشته در بیانیه‌ای که توسط شیوخ و بزرگان عشایر دیرالزور قرائت شد، تلاش های اشغالگرانه ترکیه برای مداخله نظامی در منطقه شمال و شرق سوریه و ضربه زدن به این پروژه را محکوم کردند و این اقدامات را یکی از پایه‌های اصلی حل نشدن مشکلات امروز در سوریه دانستند.

در این بیانیه ضمن محکومیت حمله اخیر داعش به زندان حسکه آمده است، حمله تروریستی و نافرجام داعش به زندان الصناعه با حمایت مستقیم اشغالگران ترکیه انجام شد که هدف آن آزادسازی تروریست‌ها و بی‌ثبات سازی منطقه شمال و شرق سوریه بود. هدف از آزادسازی تروریست‌ها ضربه زدن به ثبات منطقه بود تا اشغالگران ترکیه بتوانند بخش‌هایی از خاک سوریه را به مناطق تحت اشغال خود ضمیمه کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که مقاومت و استواری نیروهای سوریه دموکراتیک و انسجام مردم با آن‌ها نقشه های اشغالگران ترکیه را خنثی کرد، همانطور که پیشتر تمام توطئه های تروریستی خنثی شده بود. نیروهای دموکراتیک سوریه قاطعانه در برابر حمله تروریست‌ها مقاومت کردند و حمله به خطرناک ترین زندان جهان را ناکام گذاشتند، چرا که این زندان بیش از پنج هزار تروریست خطرناک را از همه نقاط مختلف جهان در خود جای داده است.

در این بیانیه آمده است: ۱۲۱ نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه برای حفظ امنیت و ثبات منطقه جانباختند‌‌ تا از احیای مجدد داعش در سوریه جلوگیری کنند

در پایان این بیانیه آمده است: ما فداکاری نیروهای سوریه دموکراتیک و استواری افسانه‌ای آنها را در برابر سازمان داعش و اشغالگران ترکیه را ارزشمند می‌دانیم و بر ایستادگی خود در کنار نیروهای سوریه تاکید می‌کنیم.

کد خبر 27956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha