9 شهر کردستان در وضعیت قرمز و نارنجی/تزریق 1.1 میلیون دز واکسن

سرویس کردستان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: رنگ کرونایی 9 شهر کردستان قرمز و نارنجی است و شیب تند موارد مثبت به کرونا در این استان نگران کننده است.

به گزارش کرد پرس، بهروز اخوان در جلسه شورای اطلاع رسانی استان کردستان با بیان اینکه در حال حاضر در پیک ششم کرونا با اولویت سویه امیکرون هستیم، گفت: شرایط کرونایی 4 شهرستان سنندج، بانه، دیواندره و کامیاران قرمز و 5 شهرستان مریوان، قروه، بیجار، سروآباد و سقز هم در استان در وضعیت نارنجی و دهگلان هم زرد است.

وی افزود: درصد آنتی‌بادی با توجه به اینکه اکثر افراد دُز اول و دوم و افراد بالای 18 سال هم دُز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند بالا رفته و باعث شده خیلی از افراد مبتلا به کرونا به صورت سرپایی درمان شوند و دوره 5 روزه قرنطینه در خانه را با دستورات پزشکی طی کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در حال حاضر 300 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند، اظهار کرد: 88 نفر از این افراد شناسایی شده جدید و 50 نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

اخوان با بیان اینکه 33.7 دهم درصد از افرادی که با علائم کرونا به مراکز درمانی در سطح استان مراجعه می‌کنند مثبت هستند، ادامه داد: هم در شناسایی موارد مثبت نمونه و هم افراد بستری در سطح استان روند افزایشی و نگران‌کننده‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تا این لحظه یک میلیون و 140 هزار دُز واکسن کرونا در سطح استان به افراد واجد شرایط بالای 12 سال تزریق شده است، یادآور شد: در نوبت سوم تزریق واکسن کرونا در سطح استان در مجموع 328 هزار دز معادل 27.6 دهم درصد از جمعیت استان واکسن دریافت کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: پوشش واکسیناسیون دانش‌آموزان بالای 12 سال در سطح استان بالای 99 درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده‌اند که خوشبختانه آمار قابل توجه و خوبی است.

اخوان گفت: پوشش واکسن دز دوم در بین دانش‌آموزان بالای 12 سال نیز بالای 80 درصد و پوشش واکسیناسیون مادران باردار در دز اول 74 و در نوبت دوم 51 درصد است.

وی با بیان اینکه بیجار از نظر واکسیناسیون بهترین وضعیت را در سطح استان دارد، اظهار کرد: بیش از 94 درصد از جمعیت این شهرستان نوبت اول، 86 درصد نوبت دوم و 46 درصد نوبت سوم را در این شهرستان دریافت کرده‌اند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: مریوان با پوشش 75.8 در نوبت اول، 64.6 نوبت دوم و 17.7 درصد نوبت سوم کمترین میزان دریافت واکسن کرونا در بین شهرستان‌های کردستان را به خود اختصاص داده است.

اخوان ادامه داد: در بحث واکسیناسیون کودکان 5 تا 12 سال از جمعیت 196 هزار و 300 نفری هدف در استان تنها 10 درصد واکسینه شده‌اند.

کد خبر 27925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha