نماینده سابق کرد در مجلس عراق: برهم صالح دوباره رئیس جمهور می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک نماینده سابق کرد در مجلس عراق با تأکید بر اینکه عوامل متعدد اخیر به ویژه معرفی نامزد جدید از سوی حزب دمکرات برای ریاست جمهوری عراق به نفع اتحادیه میهنی است پیش بینی کرد برهم صالح رئیس جمهور کنونی عراق بتواند بار دیگر رأی نمایندگان مجلس را به دست بیاورد.

به گزارش کرد پرس به نقل از المعلومه، "تافگه احمد" در این باره گفت: نزاع بر سر پست ریاست جمهوری به ویژه با توجه به وجود "یک سوم سرنوشت ساز" در روند سیاسی کشور، به درازا خواهد کشید. اما سرانجام برهم صالح از مجلس رأی اعتماد خواهد گرفت.

تافگه احمد افزود: اتحادیه میهنی به دلیل در اختیار داشتن این پس از 15 سال پیش تاکنونف همچنان به عنوان رقیب قوی در صحنه قرار دارد. از سوی دیگر، نامزد معرفی شده از طرف آن، از مقبولیت بیشتری در مقایسه با نامزد حزب دمکرات کردستان و سایر جریانات سیاسی برخوردار است.

این عضو جریان تغییر خاطرنشان کرد: مجلس در جلسه اول و حتی دوم در زمینه انتخاب نامزدهای ریاست با ناکامی مواجه خواهد شد و مجبور خواهد شد چندین جلسه برای پایان دادن به نزاع بر سر پست ریاست جمهوری برگزار کند تا پس از آن، دولت آتی، تشکیل شود.
یادآور می شود جنبش تغییر و اتحادیه میهنی کردستان در انتخابات پارلمانی اخیر عراق، ائتلاف واحدی را تشکیل داده بودند که هیچ کدام از نامزدهای جنبش تغییر به مجلس جدید راه نیافتند.

کد خبر 27812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha