حزب دمکرات کردستان به قباد طالبانی اعتماد ندارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده دور پنجم پارلمان کردستان از فراکسیون حزب دمکرات کردستان خطاب به قباد طالبانی گفت که حزب دمکرات کردستان دیگر به شما اعتماد ندارند و حاضر نیست با شما مذاکره کند.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز، قباد طالبانی در اظهاراتی گفته بود:  اتحادیه میهنی کردستان با حزب دمکرات کردستان، برای گفتگو در مورد برگزاری انتخابات پارلمانی نشستی  نخواهد داشت، در حالی که هیچ کس چیزی مبنی بر درخواست حزب دمکرات کردستان از اتحادیه میهنی برای مذاکره و برگزاری نشست نشنیده است!

ادریس اسماعیل، عضو فراکسیون حزب دمکرات کردستان در پنجمین دوره پارلمان کردستان در پاسخ به اظهارات قباد طالبانی گفت: «نمی‌دانیم قباد طالبانی این حرف را از کجا آورده است، وقتی هیچ درخواستی از تو برای برگزاری نشست نشده است، آمده‌ای و می‌گویی در این نشست شرکت نمی‌کنیم، این یعنی شما خود مدتی است که می‌خواهید نشستی برگزار شود اما فرصت آن پیش نیامده به همین دلیل می‌خواهی با این حرف دل خودت را خوش کنی».

وی تصریح کرد: «ما به عنوان اعضای حزب دمکرات کردستان، می‌دانیم که حزب دمکرات کردستان با حزبی که رؤسای آن، خودشان نمی‌دانند چه می‌خواهند و از جاهای دیگری دستور می‌گیرند، در یک نشست شرکت نمی‌کنند، اتحادیه میهنی دقیقا در چنین وضعیتی است، از طرفی ممنون یک مرحبای حزب دمکرات کردستان است و از طرفی دیگر دوست دشمنان کردستان است و توطئه چینی می‌کند، حزب دمکرات کردستان نیز این گونه رفتارها را نمی‌پسندد! به طور خلاصه، اتحادیه میهنی از زمانی که به دست بافل و قباد طالبانی افتاده است، سیاستی را انتخاب کرده که خود رهبران آن هم اینگونه سیاست را بی تجربگی و نشانه  عدم بلوغ سیاسی می‌دانند، دیگر حزبی وجود ندارد که در تصمیم گیری های خود مستقل باشد، نشست و گفتگو با این احزاب بی فایده است، بهتر است با همان رایان کلدانی و میلیشیا جمع شوند و برای هم مقدس باشند».

نماینده سابق پارلمان کردستان تأکید کرد که در سطوح دیپلماتیک و سیاسی دیگر اعتمادی به اتحادیه میهنی نیست، همه احزاب کردستان می‌دانند که اگر دهها نشست هم با اتحادیه میهنی داشته باشند و توافقاتی هم حاصل شود، باز هم از آنجایی که اتحادیه میهنی به توافقات خود خیانت می‌کند و به قول خودشان رفیق نیم راه است، دیگر اعتمادی به آنها نیست بنابراین نشست و گفتگو با حزبی که اعتمادی به آن نیست، کاری اضافی و بیهوده است.

وی در پایان از قباد طالبانی خواست در سیاستهای خود تجدید نظر کنند و قول بدهند که اگر توافقنامه‌ای را امضا کردند، به آن متعهد باشند و در پشت پرده علیه ساختار و دولت اقلیم کردستان و توطئه چینی نکنند، آنگاه حزب دمکرات کردستان نیز برای گفتگو با آنها نشستی برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2771572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha