ادغام صنعت و دانشگاە منجر به کاربردی شدن دانش و صنعت می شود

رئیس دانشگاە کردستان با اشارە به اینکه عدم بکارگیری دانشجویان و فارغ التحصیلان در رشته تحصیلی خود به نوعی اتلاف در سرمایه است، گفت: ادغام صنعت و دانشگاه به کاربردی شدن علوم و استفاده از دانشجویان مستعد کمک خواهد کرد.

به گزارش کرد پرس، حامد قادرزادە در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری صنعت، معدن و تجارت با دانشگاە کردستان، گفت: استان کردستان به لحاظ معدنی در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و وضعیت معادن و همچنین گروە معدنی ما در دانشگاە کردستان به گونه ای است که می توان بسیاری از مطالبات موجود را با ملاحظه و درک بهتر پیش ببریم و مشکلات آن را حل کنیم.

وی با اشارە به اینکه در کشورهای خارجی صنعت وارد دانشگاه ها شدە است، اظهار کرد: در کشورهای خارجی بعد از نشستی با دانشجویان بهترین های مجموعه دانشگاهی شناسایی و در بحث مهارتی از آنها بهره می گیرند.

رئیس دانشگاه کردستان با تاکید بر فعالیت تقاضا محور، افزود: دورە پذیرش دانشجو از رقابت ورود باید به پذیرش دانشجو براساس تبدیل دانش به صنعت تغییر پیدا کند و ادغام دانش و مهارت و پیش بردن مجموعه دانشگاە و صنعت برای مسئله یابی و حل مسئله بسیار موثر و کارساز خواهد بود.

قادرزاده ادامه داد: صرفا نباید به فکر افزایش مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها باشیم و آینده دانشجویان که سرمایه های انسانی کشور هستند را نادیده بگیریم.

وی یادآور شد: کم نیستند کسانی که در مقاطع تحصیلی بالا مدرک دارند اما اکنون در جامعه مشغول به کارهای غیرمرتبط با مدرک تحصیلی خود هستند که این مهم به نوعی اتلاف سرمایه است.

رئیس دانشگاە کردستان بیان کرد: مادامی که سرمایه انسانی به ثروت تبدیل نشود و گرهی از مشکلات جامعه باز نشود، نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

کد خبر 2771569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha