تجربه تشکیل اقلیم کردستان، تجربەای شکست خورده است/ عراق نمی تواند تجزیه یک بخش از خاک خود را بپذیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان -محمود الحیانی،عضو ائتلاف الفتح،با بیان اینکه تجربه تشکیل اقلیم کردستان، تجربه ای شکست خورده است، گفت: عراق نمی تواندتجزیه بیش از یک بخش از خاک خود را بپذیرد.

به گزارش کردپرس، محمود الحیانی، عضو ائتلاف الفتح در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» با بیان اینکه سردرگمی دولت اقلیم کردستان دراداره اقلیم، تجربه تشکیل آن را با شکست مواجه کرده است، افزود: وجود یک دولت در عراق به ارائه خدمات و یافتن راه‌حل‌های بیشتری برای شهروندان این کشور،کمک خواهد کرد.

الحیانی با بیان اینکه اقلیم کردستان در معرض حملات زیادی از سوی ترکیه قرار دارد و به دلیل ضعف نیروهایش و وسعت سرزمین هایش،قادر به پاسخگویی به این حملات نیست، خاطرنشان کرد: اربیل  اجازه ورود نیروهای عراقی رابرای دفاع از اقلیم کردستان به مناطقی در اقلیم نمی دهد،بنابراین همین مسئله آن را به ضعیف ترین بخش در عراق در بین کشورهای منطقه تبدیل کرده است.

وی با این توضیح که سیاستمداران کُردتجربه اقلیم کردستان را به خاطر منافع شخصی به عنوان تجریه ای موفقیت‌آمیز مطرح می‌ کنند، تصریح کرد: جاه‌طلبی ترکیه برای سیطره بر اقلیم کردستان و ضعف اقلیم، دولت فدرال عراق رادر معرض  نگرانی  دائمی قرار می دهد.

کد خبر 2770885

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha