درخواست ۷۰ نماینده آمریکا برای تنبیه ترکیه به خاطر حمله به کردها

سرویس جهان- ۷۰ نماینده قانونگذار آمریکا خواستار تنبیه ترکیه به خاطر یورش محافظان اردوغان به معترضان کرد، در جریان سفر وی به واشنگتن در سال ۲۰۱۷ شدند.

به گزارش کردپرس، محافظان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه و نخست وزیر این کشور در سال ۲۰۱۷، در جریان سفر وی به واشنگتن، به معترضان آمریکایی از جمله شهروندان کرد این کشور یورش برده و تعدادی از آنها را مجروح کردند.

 بر اساس گزارش واشنگتن پست و نیویورک تایمز، برخی از محافظان اردوغان مورد بازجویی قرار گرفتند ما به دلیل نفوذ لابی اردوغان در آمریکا و شائبه پرداخت جریمه برای رهایی از تبعات قانونی، بیشتر محافظان او همراهش به ترکیه بازگشتند و این پرونده زیاد جدی گرفته نشد.

 امروز بنیاد دفاع از دموکراسی‌های آمریکا از نامه ۷۰ قانونگذار جمهوری‌خواه و دموکرات این کشور به وزیر خارجه آمریکا خبر داد که در آن بر مسئولیت پذیر کردن ترکیه در قبال شهروندان آمریکایی، از جمله کردها و پذیرش تبعات این اقدام ترکیه تاکید کرده‌اند.

 سال گذشته برنامه سفر جدید اردوغان به آمریکا اعلام شد اما بعداً سفر اردوغان به آمریکا، بدون ذکر دلایل آن و یا تعیین تاریخ جدید لغو شد.

 بر اساس گزارش بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها، وزارت خارجه آمریکا بیشتر افسران امنیتی همراه اردوغان را از اتهام یورش و ضرب و جرح معترضان کرد مبرا کرده است.

 اکنون ۷۰ نماینده  حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواستار پیگیری دوباره این موضوع شده و از وزیر خارجه آمریکا درخواست کرده‌اند اقدامات لازم برای مسئولیت پذیر کردن ترکیه در قبال این موضوع را انجام دهد.

کد خبر 2770893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha