بافل طالبانی با هماهنگ کننده کاخ سفید درباره انتخابات و سازماندهی مجدد پیشمرگه رایزنی کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان در واشنگتن با برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد و گفت: « انتخابات حق مسلم شهروندان و یکی از ارکان مهم دمکراسی است».

به گزارش کردپرس به نقل از کانال 8، بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان در واشنگتن با برت مک گورک، هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

بر اساس بیانیه دفتر مطبوعاتی رئیس اتحادیه میهنی، در این دیدار آخرین تحولات سیاسی در اقلیم کردستان، عراق و خاورمیانه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بر لزوم هماهنگی و کار مشترک بین نیروهای سیاسی برای حفظ ثبات، ارائه خدمات و توسعه دمکراسی در منطقه تاکید شد.

رئیس اتحادیه میهنی کردستان در خصوص انتخابات پارلمانی در این دیدار گفت: «انتخابات حق مسلم شهروندان و یکی از ارکان مهم دمکراسی است و گامی مهم در جهت تجدید و تغییر در روند حکومت داری کردستان است، لذا با همه توان در برابر  هرگونه تلاش به‌منظور  تاخیر در زمان و روند انتخابات خواهیم ایستاد، چراکه  بە تاخیر افتادن آن چهره در حال توسعه منطقه ما که برای دستیابی به آن تلاش می کنیم به خطر خواهد افتاد».

درمورد سازماندهی مجدد پیشمرگه و تلاشهای ائتلاف بین المللی به ویژه آمریکا در تسلیح و تسریع این روند، رئیس اتحادیه میهنی کردستان بیان کرد: «تلاش ها برای ما با ارزش و قابل تقدیر و احترام است، ما بر ادامه همکاری و هماهنگی نظامی و اطلاعاتی بین نیروهای پیشمرگه، نیروهای عراقی و ائتلاف بین‌المللی به منظور مبارزه با تروریسم و ​​حفظ ثبات منطقه تاکید داریم».

کد خبر 2770517

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha