سلامت نوآموزان کردستانی در ۲۰ پایگاه سلامت، سنجش می شود

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی در استان برای اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان اختصاص یافته است.

به گزارش کرد پس، طالب محمدی با بیان اینکه فرآیند سنجش تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و نوآموزان برای ورود به پایه اول ابتدایی و دریافت کتب درسی، باید در این برنامه شرکت کنند، گفت: از خانواده هایی که تاکنون برای سنجش فرزندان بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می شود هرچه سریعتر نسبت به طی این فرآیند اقدام کنند.

وی اظهار کرد: از آغاز اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی (۲۳ آبان ۱۴۰۲) تاکنون ۲۵ هزار و ۴۸۰ نوآموز بدو ورود به دبستان ارزیابی و ۲۶ هزار و ۲۶۰ نفر نوبت گیری کرده اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان افزود: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی - تربیتی در شهرستانها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است.

محمدی ادامه داد: اولیا می توانند تا پایان اردیبهشت ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

وی یادآور شد: استفاده از مراکز جامع سنجش به عنوان پایگاه سنجش، بهره گیری از نیروهای توانمند این مراکز، تغییر نوع و درجه پایگاه ها واجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان هدف از اجرای برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی ها ونقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی واجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی وتوان بخشی جهت انجام برنامه ریزی آموزشی ودرسی مناسب وجایدهی درست آنان اعلام کرد.

کد خبر 2770503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha