عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان: تعویق انتخابات در حیطه اختیارات نچیروان بارزانی نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- ریواز فایق، عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان گفت که به تعویق انداختن انتخابات در حیطه اختیارات رئیس اقلیم کردستان نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، ریواز فایق به رسانەهای اتحادیه میهنی گفت: اصرار اتحادیه میهنی کردستان بر برگزاری به موقع انتخابات در راستای اجرای فرمان رئیس اقلیم کردستان درخصوص تاریخ انتخابات است.

ریواز فایق افزود: اصرار ما به منظور پایبندی به تصمیم ریاست اقلیم است که طی یک نشست به اتفاق آرا به آن رای دادەاند و ما موافق برگزاری انتخابات در زمان مقرر هستیم.

وی همچنین گفت: اگر انتخابات در تاریخ اعلام شده برگزار نشود و رئیس اقلیم از قدرتش برای لغو فرمان خود یا به تعویق انداختن انتخابات استفاده کند، به اعتقاد من به عنوان یک شخص حقوقی تعویق انتخابات در حیطه اختیارات رئیس اقلیم کردستان نیست. بلکه فقط تعیین تاریخ انتخابات در اختیار او است و اگر انجام شود خارج از خواست اتحادیه میهنی است زیرا ما خواهان برگزاری به موقع انتخابات هستیم.‌

این عضو دفتر سیاسی اتحادیە میهنی تصریح کرد: ما معتقدیم که همه جوانب برگزاری انتخابات سالم در اقلیم آماده است، کمیسیون و قانون وجود دارد و احزاب سیاسی به جز حزب دمکرات آماده انتخابات هستند.

کد خبر 2770043

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha